Fisketurer 2009 - September

1 Sep 2009

Efter gÄrdagens fina bassfiske sÄ hade vi kvar lite sug efter Bass sÄ vi drog till ett stÀlle pÄ sjön som heter Frank Falls och Àr ett inlopp till Lady Evelyn. Guiden Ryan hade sagt att det kunnde var...

3 Sep 2009

Var ute och fiskade lite abborre.

5 Sep 2009

Åkte till hemtrakterna en svĂ€ng och fiskade i salomontjĂ€rn, ingen större lycka dock!

6 Sep 2009

Åker till sjön för att pröva mina tvĂ„ nya trollingspön och fiska lite :-) NĂ€r jag inte stod och drog motorn! sĂ„ fick jag tvĂ„ gĂ€ddor pĂ„ ca 4,5- 5 kilo, nĂ„gra runt 2 kg och hade pĂ„ en PB-gös som jag ka...

Jag och Magnus testade ÅfjĂ€rn för att bli av med fiskeabstinensen, gick trögt med endast tre fĂ„ngade GĂ€ddor och nĂ„gra smĂ„hugg! Vi Ă€r ju snĂ€lla nog att vĂ€nta pĂ„ att Matte ska friskna till innan vi tar ...

Har letat mask och tÀnker dra upp lite löj eller mört att agna med efter abborre! TÀnker prova ute vid ön pÄ ett stÀlle dÀr jag pÄ ekolodet sett vÀldigt varierad botten. StÄr vÀl och kastar med pop...

6 Sep 2009

Åkte ut för att köra lite gĂ€ddtrolling i Gissjön. VĂ€dret var allt annat Ă€n gĂ€ddfiske anpassat. StrĂ„lande sol och riktigt varmt och skönt. Vi fick hĂ„lla igĂ„ng dĂ„ djupet varierade frĂ„n 4-26 meter. Ble...

8 Sep 2009

Blir en förmiddagstur pÄ ett par timmar Började med att jag plockade isÀr förgasaren och rengjorde den och efter det sÄ gick motorn som en klocka :-) Fisket gick sÀmre. vet inte om det var jag det...

10 Sep 2009

Jag och Thelin tog racerbilen (fiestan) ner till bryggan efter 1 veckas instÀngdhet med sjukdom för att testa nya rullen. Funkade över förvÀntat. T.om Thelin kunde kasta med den utan att det blev krÄ...

11 Sep 2009

Blev ingen storgÀdda. Dock min första Gissjö gös... :) Testade ett par nya beten och snart Àr allt intrimmat för en 10 kilos!

Jag och martin Äker för att dra upp de stora :-) Allt var som vanligt igen! svor Ä hade sig Ät varandra. kÀrlek de! Vi Äkte halv tio och nÀr vi kom till sjön var det riktigt stora vÄgor och svÄrfi...

Nu sticker vi ner pÄ sjön och plockar lite fisk. Jag gubben kjell o syrrans pojk martin. Ro ro till fiske skÀr mÄnga fiskar finns det dÀr........... Vi drunknade int av fisk i bÄten precis. Fick ...

11 Sep 2009

Fick med mig min far ut pÄ en fiske tur.. va sÄ sugen Ä fÄ nÄ pÄ kroken denna gÄng Ä de gjorde de allt! senaste 2 gÄngerna jag varit ute pÄ stybberssjön sÄ hare vare stendött.. Första nappet blev en ...

12 Sep 2009

Åkte ut till Skallörsviken för en nostalgi tripp med Philip efter en lĂ„ng frĂ„nvaro frĂ„n mitt barndomsvatten. Och jag mĂ„ste sĂ€ga att jag blev inte besviken. Skallörsviken Ă€r inte kĂ€nnt som nĂ„got stor...

12-14 Sep 2009

Var pÄ en snabbtur pÄ em och fick 3st gÀddor. inge större aktivitet pÄ fiskarna i dag mot för igÄr.

13-10 Sep 2009

Tillbaka i gissjön för fiske efter storgÀddan!

13 Sep 2009

Vi kör en heldag pÄ sjön idag och nu ska vi vÀl ÀndÄ fÄ nÄt stort tycker ja! sagt Ä gjort! hyfsat iallafall :-) trolling stod pÄ schemat och det började segt med dÄligt med hugg. efter tvÄ timma...

Dött batteri i bĂ„ten, dĂ„ blir det svĂ„rt att pumpa lĂ€ns. LĂ„nade lite ström av grannbĂ„ten sĂ„ man kom ut. Första repan pĂ„ 3-400 meter gav 2 gĂ€ddor. En pĂ„ typ 1Âœ och en liten minigris pĂ„ ~6kg. Blev ett na...

13-14 Sep 2009

Tog pÄ oss vadarstövlarna och provade lyckan i bÀckfjÀrden. StrÄlande dag och sÀllskap av ett 20tal storskrakar. HÀnde inte sÄ mycket frÄn början men efter en timme vaknade i alla fall ngr gÀddor. 5...

15 Sep 2009

Fiske frÄn 10.00 - 15.00. Till en början helt vindstilla pÄ sjön, ljuvligt söndasfiske-vÀder men fisken var ÀndÄ pÄ hugget. Vi fick 12 st med 3 kg i topp! Inmundigande av butterkaka, pistagelÀngd oc...

16 Sep 2009

For ut sjĂ€lv mellan 7 och 10 imorse för att försöka lura upp en storgös!! Det hela slutade med en PB GĂ€dda pĂ„ 9270g och 115cm och en PB Gös pĂ„ 5740g och 89cm. ÄNTLIGEN! :)

En rÀtt sÄ seg tur idag med mycket vind och jobbiga vÄgor. bara 3 gÀddor landades och största var pÄ 4,2 kg och det var Jens som landade den. Jens lyckades Àven tappa en gös alldeles vid bÄten, ingen ...

Jag och Mari beslöt oss för att prova lyckan i kornsjö! Vi gav oss ut vid 6 tiden, de var ganska lugnt och stilla pÄ vattnet...... men vi visste inte vad som komma skulle.....jÀklar va de började blÄs...

18-20 Sep 2009

Äker till borga över helgen och provar lyckan lite =) NÀr vi kom ner till bÄtarna pÄ lördagmorron sÄ sÄg de ut som en misÀr, bÄtmotorn lÄg pÄ sjöbotten och de va hÄl i den andra....de har tydligen ...

18 Sep 2009

Åkte ut pĂ„ VeckefjĂ€rden med min kollega Fredrik för lite fiske efter storgĂ€ddan. Jag började med en nyinköpt gul/svartrandig Zalt, och pĂ„ den nöp en liten gĂ€dda pĂ„ 6-7 hekto, bytte sedan till en röd/v...

19 Sep 2009

Re-reunion @ Ängessjön! Det gĂ€ller att inte ha alltför höga förvĂ€ntningar nĂ€r man Ă„ker ut pĂ„ ofiskat vatten, det borde fler ta lĂ€rdom utav! Först kĂ„nkade vi alla prylar 300 meter frĂ„n bĂ„ten till s...

20 Sep 2009

Vi Äker ut och ser om det gÄr att fÄ nÄgon större GÀdda, kommer att bli 8 timmar pÄ fjÀrden med lunch ute i det fria. Ska testa dom nyinköpta wobblerna och se om det ger nÄgon utdelning. Vi kommer med...

efter det att martin lÀmnat Äterbud sÄ Äkte jag och johan berglund ut pÄ gissjön med höga förhoppningar.. nÀstan lite för bra vÀder idag.. vi hade trevligt men lite bÀttre Àn tvÄ pÄ ca 4,5 kilo och n...

Ut för att fÄ guidning av Jimmy pÄ Nydalasjön med taxen Harry som moraliskt stöd. Med sina 19 kg gÀdda tagen i en ryssja alldeles nyligen (Är 1993.. bara 16 Är sedan) sÄ borde det vara en bra sjö!! LÄ...

21 Sep 2009

Tog en heldag pĂ„ Önskasjön med ett tiotal gĂ€ddor som resultat. Ingen lycka med de större. Största gĂ€ddorna lĂ„g pĂ„ runt 4 kilo.

23 Sep 2009

Sticker ut till Skeppsvik och kollar lÀget och drar nÄgra kast. Gumman hÀnger med, och Harry ;) ------ Syftet med den hÀr turen var inte direkt att fÄ nÄn fisk, vi kÀnde bara för att vara utomhu...

24 Sep 2009

Första jerkbaitpasset pÄ en evighet. Var lika kul som jag kom ihÄg.. Dock fick jag inte lika mÄnga som Micke och Jonas men tillsammans tog vi vÀl 30 st. Mari kom ocksÄ ut en svÀng. Mötte sedan en...

Med traktorn dumpade vi bÄten i sjön och drog ut frÄn 14:40 - 15:30. En halvkilos gÀdda och en gÀdda pÄ 3.6 kg blev resultatet. Vattnet Àr alldeles brunt i hela sjön, sÄ vi funderar pÄ vad det kan ...

25 Sep 2009

Fiskade frÄn bÄt 08-13.30. Vi var 3 st. Fick 6 st smÄgÀddor bara, alla under 2kg. Var dÄligt fiske idag, och har iofs varit dÄligt i Lomsjön hela sommaren. Funderar pÄ att flytta bÄten till en an...

Åkte ut med Fredrik ut pĂ„ VeckefjĂ€rden för lite trolling. Det var halvklart och ungefĂ€r 12 grader i luften, och lite smĂ„blĂ„sigt. Det tog ett bra tag innan vi fick nĂ„gon fisk, och det var Fredrik som f...

26 Sep 2009

Åkte ut med min fiskarbroder Fredrik för Ă€nnu en runda pĂ„ VeckefjĂ€rden denna blĂ„siga lördag. Det var dryga 16 grader i luften och blĂ„ste ganska bra vĂ€sterifrĂ„n, och de yttre förutsĂ€ttningarna kĂ€ndes h...

27 Sep 2009

Åker till byn för att hĂ€mta fiskegrejerna (inför i morgon) och passar pĂ„ att dra nĂ„gra varv pĂ„ sjön! Fortfarande grumligt som aldrig förr! FĂ„r nog vĂ€nta nĂ„n vecka innan det gĂ„r att fiska igen!

28 Sep 2009

Trots att det var storöring som vi var ute efter och att den uteblev, tycker jag att Martin och jag kan kÀnna oss hyffsat nöjda! TvÄ bonusabborrar pÄ 1,1kg o 1,2kg förgyllde vÄr resa samt gjorde att ...

29 Sep 2009

Vatten: GavleÄn - OmrÄde: GÀvle
Testade "city gösen".. Fick 6 st, tre största pÄ 1,5, 1,32 och 1,26 kilo. Ska nog fiska dÀr imorgon kvÀll ocksÄ......