Fisketurer 2009 - April

1 Apr 2009

Fiske efter abborre pÄ nytt vatten som jag ej testat. ligger alldelles brevid lakamarksjön. ska bli intressant. MÄste Àven fÄ lite fisk eftersom jag haft tvÄ turer i rad nu utan. Blev en ganska kor...

Suget blev för stort för oss idag nÀr vi suttit igenom en förelÀsning med Kristian Keskitalo om fiske efter hÀlleflundra i norge sÄ vi var tvungna att Äka pÄ en tur i klarÀlven och spinnfiska lite. ...

4 Apr 2009

Åkte ivĂ€g en svĂ€ng med MT för att fiska abborre. VĂ„r fisketripp började inte sĂ„ dĂ€r toppen dĂ„ vi först ej hittade nĂ„n betesfisk men tillslut sĂ„ fann vi dem i stora mĂ€ngder. VĂ€l framme vid Ă„n var de...

5 Apr 2009

Dax att försöka putsa pb:t pÄ borre, sÄ pÄ söndag Äker vi upp till orrvik och provar lyckan. Alla intresserade Àr vÀlkomna att anmÀla sig. 5 tappra SFF:are trÀffades för att fÄnga drömborren, fika o...

9-15 Apr 2009

Var ju i pÄsk till norge för att fÄ testa skrejfiske. Det var helt sjukt vad fisk vi fick dÀr. Första turen vi var ute sÄ fiskade vi ungefÀr tvÄ timmar, den fisk vi tog reda pÄ blev nÀstan 50 kilo fil...

10-12 Apr 2009

PĂ„sken i ostervattnet 2009

10 Apr 2009

Vatten: betarsjön - OmrÄde: junsele
Angeldons VM festival junsel 10/4 efter gÀdda pris pott pÄ 10 000kr om antalet deltagare överstiger 60 pers sÄ kom Ä va me kan löna sig en stor folk fest som erb...

12 Apr 2009

fick en abborre och en gÀdda

14 Apr 2009

Fiskade frÄn 11 - 15.00. Vi satte ut 10 angeldon med mört, farsan hade en gÀdda pÄ men den slÀppte pÄ grund av slöa angelkrokar, aj aj. Jag inhandlade nya fiskeprylar i morse pÄ FjÀllrÀven som jag ...

14-15 Apr 2009

Dags för lite slomning för att fÄ lite betes fisk till i sommar och höst! Ha aldrig testat att hÄva nors förut och ja mÄste sÀga att de va rÀtt hÀftigt, Nors i förbannelse! I varje hÄvtag fanns det fi...

18 Apr 2009

Åkte ut pĂ„ en morgon/förmiddagstur med MT. Fick vĂ€l 15 abborrar tillsammans och jag med en pĂ„ 1,19 och 42 cm pĂ„ topp.

Gjorde första turen pÄ öppet vatten idag och de va verkligen efterlÀngtat! Det va det vanliga gÀnget som Äkte ut, jag, Daniel och tyskarna. De va riktigt svinigt och kallt pÄ morgonen och den kraftiga...

19 Apr 2009

Jag, Andreas och Mattias bestÀmde oss för att se om havsabbarn har stigit upp i fjÀrden, sÄ vi Äkte ut vid 6-tiden i morse. Ganska omgÄende fick vi ett antal smÄgÀddor men inget mÀrkvÀrdigt. efter ca ...

19 Apr 2009 | Nytt personbÀsta pÄ abborre

Fick nÄgra mindre abborrar samt ett nytt pimpel-PB pÄ abborre, exakt 1 kilo.

21 Apr 2009

Jag (Kent), Mattias och Jens var i Orrvik idag och fiskade men fick lomma hem tomhÀnta med borren mellan bena. Men mycket fika hade vi! =)

23 Apr 2009

Vi tog en eftermiddags tur och fick 8 gösar, 4 gÀddor och 3 abborrar. Största gösen tog jag pÄ 4.4 kg.

24 Apr 2009

Vatten: Lilla ÖrnĂ€ssjön - OmrĂ„de: Forshaga
Hela klassen Äkte till Skolans lilla put&take sjö idag som en avslutning innan sommaren men pÄ grund av ett överdrivet firande igÄr efter skeppartentan sÄ...

26 Apr 2009

Var ett tag i nördestjÀrn för att pimpla upp lite öring för sista gÄngen pÄ is men fick inget. kom dit lite vÀl sent. blött som fan pÄ isen :( tar nya tag i morrn. vet inte vart jag ska fiska men nÄ...

Gjorde en tur till Än pÄ fm. Började fiska vid mynningen och fiskade mig upp mot hÀllforsen. Vattnet var ordentligt grumligt sÄ förutsÀttningarna var inte de bÀsta, men efter ca. en timme tyckte nog e...

27 Apr 2009

Äkte till strömsÄn för att testa fÄ nÄt. körde med glidande bottenmete. testade bÄde maggot och majs. fick inge. tror att det kan börja bli bra dÀr om nÄgra dagar för vÄren Àr sen. Äker dit igen i mor...

Var ner till Än en svÀng och svingade spöt för första gÄngen i Är! Trevligt att komma ut Ätminstone men inga napp som förvÀntat! Frugan var med som fotograf. Bilder kommer.

28 Apr 2009

Första turen efter gösen... Äterkommer!!! Efter: Efter en kall och blöt dag den nyöppnade veckefjÀrden kunde vi konstatera att fisken följt vÄrströmmen ut i havet... Ett hugg pÄ flötestrolling s...

29 Apr 2009

Betalade 100 spÀnn idag för att fiska Id sÄ förhoppningarna var höga nÀr vi började. Dagen innan hade det fÄngats bra med fisk fick vi höra sÄ vi gav oss in i fisket direkt. Vi började med ett fast bo...