Fisketurer 2011 - Januari

1 Jan 2011

Ko ut pÄ sjön och sÄg till min glÀdje att man skulle fÄ motion! trampade snöslask i 45 minuter innan man var framme. Satt ut tre ismeten men lite olicka tackel och beten. Efter 3 timmar smÀllde det p...

2 Jan 2011 | Första turen för Äret / vintern

Vi Äkte skoter ner till sjön, borrade nÄgra hÄl för att se om herr abborre var pÄ hugget. Det hade redan börjat mörkna och vi fick inte nÄgon fisk. I morgon bitti Äker vi ut igen.

3 Jan 2011 | Vecka 1 - Dag 1

En hÀrlig dag för fiske, med inslag av sol och ömsom snöfall. Fick Ärets första borre iaf och hade lite tjyvmört dÀri hÄlet som mumsade i sig maggot. Ingen riktig fart pÄ fisken men det nappade nÄgra ...

3 Jan 2011 | Årets första ismetespass!

Det blev inget superpass idag, men utan nÄgra större förvÀntningar sÄ kunde vi i alla fall komma hem med Àran i behÄll. Klockan var 06.42 dÄ min vÀckare ringde, och eftersom det var fiske pÄ G sÄ flö...

7 Jan 2011

Fiskade med Jörgen storm idag och vi om ut vid tretiden. inom tvÄ timmar hade vi haft all action för dagen. Jörgen fick en lake pÄ 3 kilo och jag tappade en 4+ just innan landning. sÄ det var lite sur...

16 Jan 2011 | Ismetespass igen!

Innan kl 8.00 var jag i stan och hÀmtade Björn, sÄ vi körde, heltaggade som vanligt, mot Stöcksjö dÀr vi skulle möta Isak. Vi plumsade ut i djupsnön pÄ isen och satte ut nÄgra spön. Det blÄste nÄ sÄ i...

16 Jan 2011 | Ismete & pimpelpass!

SÄ var man ut pÄ sÀsongens första ismete och pimpel pÄ Billsjösjön i Söndags. 60 cm snö, 10 cm vatten och 30 cm is plus snöstorm gjorde ju att dona inte ville stÄ, sjukt drygt! :@ GÀdda och borre lyst...

22 Jan 2011 | SnÄlblÄst!

Vi stack ivÀg till SvedjefjÀrden för att testa lite ismete efter gÀdda. Det hade börjat blÄsa redan vid 07.30 dÄ vi kom till sjön. Magnus och Mattias riggade och satte ut ett par spön, sedan fiskade v...

22-23 Jan 2011 | ÅtertrĂ€ff pĂ„ norges fiskrika havsisar!

Förra Äret var vi till havsisarna i Norges fjordar för att testa pÄ fisket efter rocka och haj och omedelbart bestÀmde vi oss för att Äterkomma i Är. Första dagen började bra med fisk direkt dÄ pi...

23 Jan 2011 | Första ismetespasset för Team VS

Vi drog ut pÄ vÄr första gemensamma tur för 2011 och första ismetet nÄgonsin. Thelin fick napp direkt pÄ en av mörtarna, 2.5 kg ! Sen drog jag 3 abborrar pÄ balanspirk. Efter förflyttning till and...

24 Jan 2011 | Tavelsjö

Ut pÄ sjön med skotern! Gick vÀl hyffsat mÄste jag sÀga. 3 gÀdder och en borre vart de.

25 Jan 2011 | Jakten pÄ dom randiga borrarna!

28-30 Jan 2011 | Besök hos storfiskaren Jens i Orsa

HÀlsade pÄ Jensa i Orsa för att försöka fÄ mig en finare Lake dÄ mitt pb var nÀst intill skamligt och Jens haft ett riktigt bra fiske sÄ hÀr lÄngt pÄ Äret. Kom till Orsa pÄ fredag och omedelbart g...

29 Jan 2011 | Ismete i SvedjefjÀrden

DÄsÄ! dÄ var denna fisketur completed :). Gick sÄdÀr, ett missat flagg pÄ hela dagen plus en borre pÄ ca 2-3 hg pÄ balansare. Totalt hade vi 10 spön som fiskades med förflyttning tre gÄnger, gick rÀtt...

29 Jan 2011 | Lakepimpelfestivalen

Saknaden efter Lake festivalen blev för stor, sÄ vi bestÀmde oss för att Äteruppleva gamla minnen och försöka dra nÄn stor lake dÀr pÄ FjÀrn. TrÀffade isen strax innan 17.00, blÄste huggormen, men te...

31 Jan 2011 | Test av ekolod

En spontan tur direkt efter jobbet till hemmavattnet, frÀmst för att testa nya anordningen för ekolodet. Fick lov att montera bort hastighets-propellern pÄ givaren för att fÄ ner ekolodet i 150mm hÄl...

31 Jan 2011 | Laksafari pĂ„ ÅfjĂ€rdens is.

Efter ett hyfsat fiske pĂ„ lördag kvĂ€ll bestĂ€mde vi oss att sticka tillbaks till Åmynnet. Speciellt jag (Johan Å) hade revanschlust nĂ€r jag haft napp men aldrig fĂ„tt nĂ„gon lake. Vi kom oss ut pĂ„ isen d...