Fisketurer 2011 - Mars

5 Mar 2011 | PersonbÀsta pÄ gÀdda!!

Idag var en helt magisk dag pĂ„ isen. Björnie skulle komma lite senare sĂ„ jag tog bilen till isen och var framme vid 9-tiden. VĂ€l framme pĂ„ isen möttes jag av tvĂ„ Övikskillar som nyss dragit upp en gĂ€d...

8 Mar 2011

Fick möjlighet att ta ledigt frÄn jobbet idag sÄ dÄ bar det av med jocke till Gvalsjön dÀr vi Àven mötte Erik Forsberg med skoter och slÀde i högsta hugg. Fisket började lite tungt men ca 08.20 kom fö...

9 Mar 2011 | Ismete gÀdda

Vi kom ut kl 10.00. Började med att kolla till mjÀrden som vi la i dagen innan, endast EN liten löja satt fast i nÀtet..... Sen gjorde vi vad vi kunde för att pimpla agnfisk. Fick upp nÄgra abborrar ...

9 Mar 2011 | Lakfiske

Vi kom ut pÄ isen ca. 18.00 och hann tÀnda vÄra 40 marschaller innan det blev kolsvart. Fram med grejjerna och ner med agnfisken för att locka lakarna till hugg! Inte nÄt livstecken första tvÄ timmarn...

10 Mar 2011 | Lakafton

Jag och Jimmy började dagen med att ismeta gĂ€dda pĂ„ ÅfjĂ€rden med utebliven fĂ„ngst. Vi beslöt oss för att Ă„ka lite skoter upp till Gvalsjön för att grilla och kanske fiska om vi fortfarande var sugna.....

13 Mar 2011 | fisketur med familjen

pimpeltur med familjen, vi hade kanonvÀder gjorde pyttipanna som vi Ät i pitabröd ute pÄ isen sÄ det var riktigt trevligt tyvÀrr fick vi bara tre fiskar och den största vÀgde runt tvÄ hg men grabbarna...

16 Mar 2011 | GammbotjÀrn

HallelÄ! Nyss hemkommen frÄn Gammbo-tjÀrnarna! Vi bestÀmde oss för att prova tjÀrn 1 idag. StrÄlande sol, lite byiga vindar, men stilla & riktigt varmt emellanÄt. Dagens första miss var att jag glömd...

17 Mar 2011 | Gösjakt.

Jag var tillbaka pÄ samma plats dÀr jag fick en fin gös pÄ 5,44 kg förra veckan. Dom första timmarna var sega med 2 smÄgÀddor men med en gös pÄ 2,54 kg sÄ fick man upp hoppet om att det skulle kunna b...

19 Mar 2011 | Ismetesdags igen!

Idag var vi flera fiskare pÄ isen. Det var roligt att vara nÄgra stycken sÄ det var bra stÀmning och riktigt skönt pÄ isen med strÄlande sol och nÀstan vindstilla. Vid niotiden var jag, David, Oskar o...

19 Mar 2011

Ännu ett ismetepass avklarat denna gĂ„ng pĂ„ VĂ€stansjösjön med Erik och hans förĂ€ldrar bitvis :). Vi kom ut tidigt och riggade spöna och efter ca 45 min kom första flagget, upp kommer en gĂ€dda pĂ„ kanske...

20 Mar 2011 | (T)jÀdrarns bra fiske bland orrarna

Ett kÀrt Äterbesök med farsan och gÀstspelaren Martin Huuhka. Vi hade sol och vindstilla hela dagen och tempen höll sig stadigt runt nollan. Testade pÄ olika stÀllen runt hela sjön. Jag (Erik) fick et...

21 Mar 2011

Fint vÀder, vad gör man? Det blev ismete med systers avkommor tillika busungar. Fiskade frÄn 10.00 Ànda tills 17.00 och det nappade mest hela dagen. 8 plusgrader, sÄ det sprakade till ordentligt i ise...

24 Mar 2011 | Ismete i TÀftefjÀrden

Testade att fiska allra lÀngst in i TÀftefjÀrden idag dÀr jag aldrig testat ismete förr. Jag var ledig frÄn skola idag sÄ jag passade pÄ att utnyttja dagen till att försöka hitta nya stÀllen att ismet...

25-27 Mar 2011 | Norge igen

Blir nu borta i 3 hÀrliga veckor i en liten hÄla som heter Lena. Jag och Linus hade tÀnkt Äka upp till Gjövik och testa pÄ fisket dÀr. Har alla fiskegrejer pÄ jobbet, sÄ de blir att flyga frÄn UmeÄ...

26 Mar - 2 Apr 2011 | EfterlÀngtat rödingfiske mellan fjÀlltopparna!

Veckan har bjudit pÄ korta huggperioder med stundom stora fiskar 4hg+, strÀng kyla (-20), hÄrd vind med snö, strÄlande sol och vindstilla... precis som det ska vara i fjÀllen! Vi har fÄngat ca. 30 kg ...

26 Mar 2011 | Ismete i skÀrgÄrdsvik

Åkte ut för att testa dom relativt nya ismetegrejerna som jag knappt haft tid att anvĂ€nda. Nappade inte sĂ„ dĂ€r jĂ€ttebra. Hade pĂ„ en som slĂ€ppte innan den enda fisken för dagen kom upp. Men den vĂ€gde j...