Fisketurer 2011 - Juni

1-5 Jun 2011 | FjÀlls

Åker till kusinernas stuga i Grundfors för ett par dagars fiske och allmĂ€nt vĂ€lmĂ„ende. Vi blir 7st som Ă„ker varav jag och kusinen Tobias representerar frossan. Blir Röding/öring-fiske i Gikasjön och e...

1 Jun 2011 | En drömfisketur

Denna fisketur har skrivits in i historia för min del. Johan ÅsfjĂ€ll och jag var ute i StrömsĂ„n och gĂ€ddmetade gĂ€dda och plötsligt sjunker mitt flöte sakta vid vasskanten och mothugget kom instinktivt...

1 Jun - 30 Sep 2011 | Idfiske i vÀrmen

http://www.svensktmete.se/index.php?sid=74&kat=12&katID=15&artID=157 LĂ€s och ta del av idfisket!

2 Jun 2011 | PremiÀr!

PremiÀr kl 09.00 ovan dammen i Nyfors. Inplanterad regnbÄge, minimivikt 1 kilo tydligen. Thelin (Erik) var förstN av oss att fÄ fisk Ä sen var det pappa Thelin (Tord) tur att fÄ en regnbÄge.. Sen blev...

2-4 Jun 2011 | Haverö strömmar samt intilliggande vatten

HallelÄ fishinglovers! Vi blir en salig blandning som Äker till Haverö, EngelsmÀn, Sundsvallare, NordingÄfolk, Domsjötoka & nÄgra frÄn fjolltrÀsk. Vi tÀnkte spana in lite gÀdda & frÀmst dÄ den strömf...

2 Jun 2011 | Regn, bÄgar och gÀdda

I morse var vi till Nyfors för att fiska inplanterad regnbĂ„ge, men dom ville inte ta mina spinnare. Jag blev less kring 12-tiden och fick med mig frugan ut i bĂ„ten pĂ„ ÅfjĂ€rden. Vi hann köra trolling 3...

2 Jun 2011 | GĂ€ddmete

Åker och metar lite gĂ€dda och grillar korv med frugan!

3-6 Jun 2011 | BorgafjÀll

Jag, Thelin och Viktor drar upp till stugan i borgafjÀll. Vi kommer dock inte fiska i borgasjön(fanns inget annat alternativ att vÀlja) utan i vÄrat nya favoritstÀlle Dabbsjön. Kommer Àven att fiska ...

4 Jun 2011 | Osanolikhet med C&R

Martin Bylin och jag var ute och gÀddmetade i denna lilla Ä som jag tidigare för tre dagar sedan fick min drömgÀdda. Vi stÄr dÀr och jag kastar ut min metrev och flötet faller nÀstan direkt pÄ sne. Ja...

6 Jun 2011 | Baden baden

Var ute pĂ„ ÅfjĂ€rden och körde lite trolling tillsammans med syrran (som hade sin Baden baden-stol och virkning med sig). Inte ett fisk men ett flertal hugg och bottennapp (stockar).

6 Jun 2011 | GÀddfisketuren som blev nÄtt helt annat!

Jag och Philip anvÀnde en ledig mÄndag till att ge oss ut pÄ lite gÀddfiske med mÄlet instÀllt pÄ att fÄ lite gÀdda pÄ gÀddmete. Fisket var extremt trögt och vi lyckades endast landa 3 gÀddor pÄ spinn...

8 Jun 2011 | Jakten pÄ de randiga riddarna

Abborrmete mest hela dagen med mÄnga fina fiskar landade, men framförallt de tvÄ största pÄ 980 / 45 och 1040 / 45. Hittade Àven ett gÀng braxen (vissa sÄg riktigt stora ut) inne i vassen som jag for ...

8-9 Jun 2011 | RudakvÀll!

Efter att jag (Johan Å) varit i LakasundstjĂ€rnen dagen innan dĂ„ jag mĂ€rkte av aktivitet + att jag trĂ€ffade Thomas Bylund som fick sig en Ruda, sĂ„ jag och Johan bestĂ€mde oss för att sticka ut dit. Fisk...

12 Jun 2011 | Braxen

Fiskesuget var för stort sÄ jag struntade i tvÀtthögen och tog spöt och for ivÀg en liten svÀng. Fiskade frÄn land sÄ jag kom inte riktigt Ät stÀllena jag ville. SÄ det gick trögt med mitt metande eft...

12 Jun 2011 | Rudafiske

Åkte ivĂ€g till LakasundstjĂ€rnen ikvĂ€ll igen. Fick tre rudor, tvĂ„ pĂ„ 500g och en pĂ„ 600g. Alla högg pĂ„ exakt samma stĂ€lle. FĂ„r bli ÖgeltjĂ€rn i framtiden, i jakt pĂ„ ett nytt PB. :-)

15 Jun 2011 | MetespremiÀr i D-sjön

Efter att jag fÄtt hem min bestÀllning pÄ metesprylar frÄn metesbolaget sÄ bestÀmde jag mig för att testa fisket efter stor mört och brax i DombÀcksmarkssjön för första gÄngen. Jag började mÀska dagen...

15-22 Jun 2011 | Bronsjakten!

Jag, Linda och Maria drog till Skrike för att jaga dom lÄnga abborrarna, mest för att fira att min sommarsemester tagit vid! Vi begav oss direkt till vÄrt hotspot för att meta agnfisk och vi fick upp ...

16 Jun 2011 | fisketur med abbarn!!

vart ute pÄ en tur! men d va inte pÄ topp!! gÀddan va som vanligt i stöten!! plus att ja fick tvÄ abborrar varav den ana vÀgde 5 och den första vÀgde 4 hg klent resultat!! d Àr vÀl sÄ nÀr man provar n...

17 Jun 2011 | reunion

Endast en gÀdda pÄ hela dagen, men massa agnfisk! No further comments..

18 Jun 2011

Medan Thelin var pÄ bröllop tog vi in en gÀstspelare i form av Johan Bergman, för att jaga abborre med! Han körde dropshot och fick nÄgra pÄ det. Riktigt kul sÀtt. Vi metade efter abborre men fick ing...

19 Jun 2011

Vi fick med oss vÄr gamle vÀn Jimmy till abborrarnas hem! BÄten vi hade var 1 meter kortare och 50 cm smalare, men skulle ÀndÄ rymma sjukt mycket prylar (som vanligt). Agnfisk fanns det gott om inne ...

21 Jun 2011 | Abborrmete

Jag och Maria sticker ut för abborrmete, mer laddad Àn nÄnsin förr! Vi kom ut senare Àn tÀnkt och vÀdret kÀndes inte optimalt, men fiskesuget tog överhand och ut pÄ sjön kom vi oss. VÄr erfarenhet av ...

22 Jun 2011 | GĂ€ddsafari

Brorsan har lovat sin polare Robert Pettersson att följa med ut pĂ„ gĂ€ddsafari. Jag tror att ÅfjĂ€rden kan ge en och annan gĂ€dda! Robert P. har Ă€nnu aldrig besegrat Robert F i fiske och sĂ„ skulle det sl...

24-26 Jun 2011 | Midsommar i BorgafjÀll

Jag Äker upp midsommarhelgen för att testa mina förÀldrars nya bÄt, jag och min kÀre far kommer mest troligt att köra lÄngdrag i Dabbsjön, sen blir det nog att prova och fiska i nÄ smÄtjÀrnar.....de À...

25 Jun 2011 | Midsommarfirande, turistande och fiske

Testade att meta abborre med levande mört. Det var snÄlt med mört, men direkt nÀr jag kastade ut dom fÄ agnfiskar jag lyckades meta upp, sÄ försvann flötet.

25 Jun 2011 | Rudamete

Fiskesuget blev för stort sÄ jag Äkte ut pÄ jakt efter en större Ruda. Lyckades lura endast en, inget PB men trevligt ÀndÄ.

25-26 Jun 2011 | Äntligen en fisketur, efter lĂ„ng vĂ€ntan!=)

Efter lÄng vÀntan sÄ blir det Àntligen en fisketur! GÀdda och gös stÄr pÄ programmet för ikvÀll. FÄr se vad vÀdretsmakter ger oss för vÀder under eftermiddag/kvÀllen. Gör ju inget om det regnar men de...

27 Jun 2011

Vi var ute hela dagen, frÀmst för att meta, men vi hade problem med att hitta agnfisk sÄ vi övergick till trolling istÀllet och fick nÄgra gÀddor kring 3 kilo. Mot kvÀllen blev vi less och tog bÄten u...

29 Jun 2011 | Havsabborre!