Fisketurer 2009 - Juni

1 Jun 2009

Åkte ut med syrran Ă„ hennes karl idag. hade tĂ€nkt Ă„ka sjĂ€lv men sĂ„ blev icke fallet. gick rĂ€tt bra. vi fick en bunt gĂ€ddor Ă„ lite abborrar. inte sĂ„ mĂ€rkvĂ€rdiga storlekar...om nĂ„gra veckor sĂ„ Ă€r dyngh...

2 Jun 2009

Var ute pÄ en kvÀllstur i början pÄ Juni. 2 godkÀnda Gösar blev landade den största vÀgde 3180g och mÀtte 67cm fick Àven en mindre pÄ 2.5 kg.. =)

4 Jun 2009

Sista turen pÄ Kornsjö innan vi utforskar ett helt nytt fiskevatten, Rössjön. AvfÀrd: 15.00 Eller vi kanske tar nÄn tur till, vem vet :) En dÄlig start med att motorn krÄnglade. Sen gick den t...

Jag testade min nya utrustning, jag fick 4 gÀddor alla under kilot. Jag fick ocksÄ en abbore pÄ 500g

5-6 Jun 2009

Åter en tur till HossmoĂ„n. Nu i ett försök att ta nĂ„n av de stora sutare som simmar i Ă„n. Hade först tĂ€nkt fiska brax men de har precis lekt klart och lĂ€mnat Ă„n sĂ„ nu blir det att försöka fĂ„ ett par s...

6 Jun 2009

Firade nationaldagen med en trollingrunda pÄ VeckefjÀrden. Det började med en gÀdda pÄ 2,5 kg som högg pÄ ett nytt bete frÄn Polarvargen, innan jag bytte till en Zalt i blÄ/chrome. PÄ denna högg en gÀ...

Midnatts trolling pÄ betarsjön pÄ national dagen i junsele dÄligt vÀder men gÀddan var i taget. jag och min kusse kom nia av 30 lag pÄ 3 gÀddor en pÄ 7 en 5 Ä en ca 2.

7 Jun 2009

En fisketur ner till Àlven pÄ arbetstid. 4 regnbÄgar blev resultatet.

7-10 Jun 2009

Har fatt mycket kvallspass den sista tiden sa fisket ar blivit lidande, men vi fick en eftermiddag ledig sa vi gav oss ut och jagade gadda. de gick at skogen.. tyvar.. en gadda kom upp. dom verkar var...

7 Jun 2009

Var en svÀng till Mosjön för Äret först flytringsfiske... Efter 3,5 blÄsiga timmar utan liv i sjön strandade jag bÄten och förflyttade mig till badviken. DÀr var det full aktivitet med stor vakande fi...

8 Jun 2009

En kvÀllstur till den trevliga skogstjÀrnen.. TyvÀrr vÀldigt blÄsigt med byiga vindar.. NÄn enstaka som Àr upp och stöter pÄ flugan men i övrigt ganska sparsam aktivitet i vattnet... Ger upp efter nÄg...

9 Jun 2009

Jag och Mattias drog ivÀg pÄ en tur till Kornsjö för att fiska Abborre! Mattias lyckades att fÄnga en 4 - 5 Abborrar med en topp pÄ 1 kg och 431 mm lÄng. 4 GÀddor upp till 2.5 kg fick han ocksÄ, för e...

10 Jun 2009

Jag och robert Ägren. bestÀmmde i början av veckan att vi skulle beta av en del stÀllen i mina hemvatten. nÀmligen brattmylitjÀrnarna. regnade riktigt mycket denna dag sÄ vi blev snabbt blöt in ...

10-11 Jun 2009

Jag och daniel akte ut for att fiska pa egen hand 2 dagar och det gick hyfsat! Forsta kvallen fick jag 18 och daniel 11, andra kvallen fick jag 10 och daniel 9. Inte sa illa pinkat med tanke pa den k...

11 Jun 2009

Åkte ut pĂ„ en trollingrunda denna regninga eftermiddag. Det höll pĂ„ att börja med en landad fisk nĂ€stan innan vi Ă„kte ivĂ€g med bĂ„ten, dĂ„ min kollega Fredrik lĂ€t wobblern flyta i vattnet vid bĂ„ten och ...

12 Jun 2009 | Det uteblivna PB:t

Har lovat Thelin ett nytt PB sÄ det finns vÀl inget annat att göra. En alldeles för sen start pÄ fisketuren. Gav 2 smÄgÀddor och 2 MINI-gÀddor som Äsamkade blodutgjutelse efter inmundigande av mitt lÄ...

13 Jun 2009

Idag inviger vi bÄten och drar till Stor-degersjön för att ta stora svarta monster. Vi fick 5 vackra smÄgÀddor. Ni kan se pÄ bilden hur mörk gÀddan Àr. Det var nog lite vÀl tidigt för gÀddan men myg...

Återigen en tripp till Elias för att vifta lite fluga... Idag Ă€r det mer aktivitet pĂ„ vattnet och det vakar lite överallt.. Som vanligt i Elias mycket vak just in vid kanten. Fyller kortet idag ocksĂ„ ...

Varmt Ä kvavt kÀndes inte som nÄt drömlÀge för fisk, men nÄgra napp blev det (gÀdda). Inget av storlek. Testade bÄde Vecke (prÀstÀnget och slussen) men gav inget. For till bockholmarna i sjÀlevadsfjÀr...

14 Jun 2009

Vi drog ut i vÀrsta hÀllregnet. Fick 15 gÀddor med 2,7 och 2,8 och 3,1 kg i topp!

Vi gav oss ut i regnvÀdret för att fiska lite GÀdda, resultatet blev 7 GÀddor! Magnus fick en pÄ 3.800 gram nÀstan direkt och en kort stund senare fick Magnus och Mattias dubbelhugg med vikterna 4.80...

17 Jun 2009

Åkte med Ryan, guiden pĂ„ campen, för att fiska lite bĂ€ckröding i en del av Lady Evelin som kallas Muskeego Falls. Helt helvetiskt vackert var de dĂ€r och de va en toppen tur. Än fast jag bara fick en b...

18 Jun 2009

Kom oss ut till strax före 18, fisket var trögt med nÄgot enstaka slöhugg dom första timmarna! En pilsner, piprökning och fika med kaffe och choklad + chokladbollar gjorde susen! Vi fick 5 - 6 gÀddor ...

trollade med smĂ„ wobblers och redan efter tio minuter small det pĂ„ för mig en abbare som vĂ€gdes till 1100 gram. Åkte runt sjön och erik drog upp gĂ€dda efter gĂ€dda och den största blev 3000 gram. theli...

19 Jun 2009

Jag och herr Thelin har metartĂ€vling nere pĂ„ sjön pĂ„ sjĂ€lvaste midsommar! Var pĂ„ ÖB igĂ„r och köpte ett metspö var. Hoppas pĂ„ att fĂ„ en stormört. LĂ€nge sen man fick det i VĂ€stansjö! Robert följd...

Skulle ta en tur ut till "pettersonsgrundet" för att rycka lite strömming.. Men det var lite för mkt sjö för gumman sÄ vi ankrade upp inne i viken dÀr det var lite lugnare istÀllet. Resultatet blev ...

20 Jun 2009

Skulle egentligen Äkt dit igÄr pÄ midsommar men Àr sjuk sÄ jag ville friskna till. dagen gick Ät till att förbereda allt tills idag istÀllet. Ny bÄt och relativ ny sjö samt att jag gÄr för gösen gör...

20-22 Jun 2009

jag och johan var ute en kvÀll och fiskade efter rudan. en mycket trevlig kvÀll med brasa och mygg i denna tjÀrn utan namn. till sist guppade mitt flöte upp och ner och jag lyckades kroka en ruda.

20 Jun 2009

Nytt försök ut till grundet.. Idag tog jag med brorsan och som tur var det relativt mkt lugnare pÄ sjön idag. Hittar grundet pÄ första försöket utan ekolodet pÄslaget!! Börjar lite trögt.. Bror fÄr en...

SaxnÀs midsommarhelgen, hÀlsar pÄ sonen som bor dÀr med familj, passade dÄ pÄ med en kort fisketur till LÄngselet strax nedom Trappstegsforsen KultsjöÄn. Ganska kallt och blÄsigt, nÄgra fina vak synt...

21 Jun 2009

Åkte ut och fiskade i Kents bĂ„t. En mycket fin liten rodd bĂ„t som min 40 Ibs minnkota inte hade nĂ„gra som helst problem med. Konstaterade snabbt att det Ă€r miljarder med smĂ„fisk i sjön.. Fick ett gĂ€n...

22 Jun 2009

Ut igen för att fÄnga abborren vi tappade sist. Efter bara nÄgra meters trolling fick jag en abborre, 3-4 hg. Vi drev med vinden en bit och kastade. Sen efter nÄgra minuters trolling klev det pÄ en 5....

Åkte till gissjön idag för andra gĂ„ngen med en ny motor som jag lĂ„nat pĂ„ prov för ett eventuellt köp av en frossamedlem. kunde köra nĂ„gra minuter sĂ„ jag kom ut i mitt i sjön. dĂ„ dog den av och jag v...

22-23 Jun 2009

BlÄste rÀtt friskt, kom inte ut förrÀn vi 21-tiden. Körde bara Jerk, nötte pÄ med Belly Buster's skitmört (hur fint gÄr inte BB i vattnet? Synd att inte gÀddorna begriper det!). HÀnde NADA! Bytte til...

23 Jun 2009

Tar med Liam & Alexander pĂ„ en tur, blir lite gĂ€ddfiske och abborrfiske! Återkommer senare med info och bilder! Vi kom ut till 18.00 ungefĂ€r, och Liam hade ett bottennapp och en tappad innan han fi...

Var ut och fiskade nÄra timmar med Andreas Eriksson i bergöfjÀrden mm kl 12 for vi hemifrÄn och kom hem vid 16 fint vÀder doch lite varmt men fisket var kanonbra.. drog 11 gÀddor sjÀlv pÄ spinnfluga...

24 Jun 2009

Endera SvedjefjĂ€rden eller ÅfjĂ€rden, vi fĂ„r se :) Det blev en tur till ÅfjĂ€rden för mig och Jens, med start frĂ„n 17.00. Brorsan hade lĂ„nat ut ekolodet just denna dag sĂ„ det blev till att köra i bli...

25 Jun 2009

Jag och Kenta Äkte pÄ fisketur idag. jag bjöd pÄ burköl och krÀmbulle och han bjöd pÄ kubb men inte kaffe:) Fisket var bra. kent fick nÄgra pÄ runt Kilot och jag Fick nÄgra fina jag med. bland annat ...

26 Jun 2009

DÄ var det dax för en fisketur med vapendragarna Magnus & Mattias igen! Fint vÀder, men det ÄterstÄr att se om gÀddan Àr lika förtjust i att det Àr högtryck. Tur att det Àr blÄsigt i alla fall. Gott f...

27 Jun 2009

Jag Àr arg, fruktansvÀrt arg och lessen, mins nÀr jag och min bror borrade hundratals hÄl för att kunna loda i november is, att bestÀmma kubikinnehÄllet av vatten i sjön före rotenon behandling. Hur ...

27 Jun - 20 Jul 2009

Vatten: Atlanten - OmrÄde: Calheta, Madeira
Fiskar Blue marlin, Big eye tuna, white marlin, spearfish m.m.... Malet ar dock en marlin over 1000 Ibs

28 Jun 2009

Idag blir det gösmete och ska försöka lura nÄn gös i Àlven mellan gissjön och bodumsjön.. efter hört kenta berÀtta om sitt gösfiske exakt dÀr som skedde för lÀnge sedan, sÄ har jag blivit sugen pÄ let...

Vi metade och fick nÄgra abborrar ute vid ön. Sedan blev det sedvanlig trolling pÄ 10-12 meter med cisco kids men det gick trögt. Inte förrÀn 9-tiden fick vi kontakt med gÀddan och dÄ pÄ westins jÀt...

Varmt sÄ in i bÀngen. Ville bara ut pÄ vattnet Ä svalka mig, men dÄ ska ju spöna med. 2 gÀddor Ä en gös.

28 Jun 2009

Min svÀrfar kom förbi och var sugen pÄ att fiska lite abborre sÄ vi rodde ut pÄ Än en svÀng. Vi fiskade i en liten vik nedanför mynningen till bredselet och det började med att jag fick en fin pÄ 860g...

29 Jun 2009

Hade inte en tanke pÄ att fiska idag men sÄ ringde matte till mig och var sugen pÄ en tur och dÄ kom suget.. kom hem till honom vid sju och var pÄ vattnet strax dÀr efter. Det gick bÀst att trolla den...

Jag och Johan Bylin drog ut en svÀng till LakasundstjÀrnen dÀr vi mÀskat i ungefÀr en vecka för att fiska Ruda. Det gick vÀldans bra. Johan drog 3 Rudor medans jag fick nöja mig med 1. Vi fiskade vÀl ...

30 Jun 2009

Gick trögt, för att senare "explodera" i en huggsexa utan dess like. C:a 1 timme mellan 18:00-19:00, tog pÄ allt. GÀdda och abborre. Big Bandit Shallow Runner C202

Sagt och gjort, jag och Johan Bylin Äkte ut för att trolla efter Gös och GÀdda. Fiskade frÄn klockan 10.30 till 23.30 (med ett antal pauser). Det gick vÀldigt bra. Fick 8 Gösar med den största pÄ 1,2 ...