Fisketurer 2009 - Juli

1 Jul 2009

Jag och Rober Äkte tför att kunna se om vi kunde lura upp nÄn fin abbare eller tvÄ.. robert hade inte sÄ flyt med abarfisket men fick nÄn pÄ 4 hekto samt en gÀdda pÄ ca 3 kilo. Jag fick en abborre pÄ...

2 Jul 2009

Vi Äker ut och gör en kvÀllstur, börjar troligen med inriktning mot gÀdda men kommer troligen att ge Gösen en chans under kvÀllen.

3 Jul 2009

Vi Äker ut för att meta gÀdda med levande bete (mört). 12:28 - Nu har JAG letat ca. 50 maskar. NÀsta steg blir att meta mört frÄn en brygga vid Kornsjö, nÀr Thelin Àr klar med att ta in hö hemma i...

Jag fick 3 rudor 760,760 och 780 gram. Samtliga rudor var 33cm. Fiskekompisen Mikael Lundvall fotade och hÄvade rudorna gallant!

4 Jul 2009

I morgon lördag dÄ gÄr "Skademark Pike Challange" av stapeln. 9 st 2-manna lag deltar. Ska bli kul att se vad vi kan fÄ upp , tidigare erfarenheter Àr att det finns otroligt mycket gÀdda i 1-2 kg...

VÀrmen har varit tryckande nÄgra dagar, men nu har det blivit betydligt svalare bara 11 grader hÀr vid stugan i eftermiddag. Kanske har gÀddorna sökt sig mot stranden, de har sÀkert varit ute pÄ djup...

4-5 Jul 2009

Begav mig upp till borgafjÀll med mina tvÄ kusiner. TÀnkte att de skulle bli bÀttre Àn midsommarens fiasko. Eftersom att de Àr affÀren som har fiskekort och dom inte öppnar förrÀn 10 pÄ lördagar sÄ ...

5 Jul 2009

Ner för att blötlÀgga flötena igen, det sög för mycket i fisketarmen! Thelin fick en gÀdda pÄ 3 kg och jag en gÀdda pÄ ca 1.5 kilo som slÀppte intill bryggan nÀr det ringde pÄ mobilen!!!! Metade samti...

6 Jul 2009

Åkte ut pĂ„ en trollingrunda pĂ„ VeckefjĂ€rden med min fiskekollega Fredrik. Det var ca 15 grader i luften och 18 i vattnet och ganska mulet. Efter en kort stund fick jag Ă„rets första gös pĂ„ en djupgĂ„end...

8 Jul 2009

Åkte en svĂ€ng till klassiska dombĂ€cksmarksjön. till min glĂ€dje ser jag nu att faktorerna för riktigt bra gĂ€ddfiske i kanalen Ă€r hĂ€r. brukar annars börja lite tidigare men detta Ă„ret Ă€r konstigt. kasta...

9 Jul 2009 | GĂ€ddbonanza!

Vi gör ett nytt försök pÄ GÀdda i eftermiddag! Hoppas att blÄsten sÀtter igÄng GÀddorna ordentligt, sÄ att Mattias kan fÄ höja sitt personbÀsta! Vi Äterkommer med mer fakta och eventuellt lite bilder....

9 Jul 2009

Gjorde min första guidning med en familj frÄn staterna. Anledningen till att jag fick guida den gruppen var att Ryan, guiden pÄ campen, vÀgrade att guida dom för att han trodde han skulle kasta sonen ...

10 Jul 2009

Efter ett par dagar med lite trögt fiske sÄ lossnade det ordentligt idag. Bulkfiskade torsk i kopiösa mÀngder (fyllde 5 kylbagar med bara filéer). Fick nÄgra koljor, sejar och en havskatt (steinbit). ...

11 Jul 2009

Fick inte med mig nÄn pÄ fiske idag sÄ jag Äkte sjÀlv denna fina dag, för ovanlighetens skull pÄ sistonde.. hade tÀnkt gÄ för gÀdda men vill sÄ gÀrna fÄ gös sÄ det fick bli trolling efter det..... men...

12 Jul 2009

Det blev ett fint avslut pÄ denna helg att Äka upp till DombÀcksmarkssjön pÄ guidad tur med Jens "the man" Lundqvist. Först blev det ett stopp pÄ Sibylla i Husum för att inmundiga mat (och i mitt fa...

13-14 Jul 2009

Jag och Daniel har pÄ ett par turer försökt lura vÄra första smallmouth bass men har gÄng pÄ gÄng misslyckats. Ett par har krokats men slitit sig. Daniel lyckades dock landa 2 st nÀr han var och gui...

13 Jul 2009

Drog drag efter bÄten och metade, men det var vÀldigt dÄligt med fisk. SÄg Àven andra som fiskade, men dom fick inget heller. Enligt folket som bor dÀromkring sÄ Àr fisken inne i sundet nÀr det Àr lÄg...

14 Jul 2009

Ner till piren för att meta gÀdda! Det var lÀgre vattenstÄnd Àn nÄgonsin och det gick inte riktigt bra att fiska. Jag provade att lura fram abborrar under badbryggan och dÀr stod dom och tryckte. Hade...

Vi drog Àven till SvedjefjÀrden (Klockero) frÄn land för att testa lyckan. Bara en liten gÀdda pÄ spinnare.

Var ner nÄgon timme till strömsÄn för att döda lite tid bara, var otroligt dött och helt spegelblankt pÄ vattnet. Efter ett tag sÄ gick vi upp pÄ ovansidan av bron och pÄ första kastet sÄ fick jag pÄ ...

14 Jul 2009

Vatten: Älvsjösjön - OmrĂ„de: NorrĂ€lvsjö
Efter att ha varit i strömsĂ„n sĂ„ stack vi ut till norrĂ€lvsjö och fiskade lite i Älvsjösjön. Man har ju hört lite historier om riktiga monster till gĂ€ddor som...

15 Jul 2009

Jag och kusin min. rickard Äker till gissjön för att göra sjön osÀker. har inte fiskat med honom pÄ tio Är ca, Han blir min mekaniker ocksÄ pÄ resan sÄ nu kanske jag Àntlingen kan fÄ ordning pÄ stypu...

Passar pÄ att ta en tur till stugan innan vi Äker till Norge . TÀnkte lÀgga ner en massa tid pÄ att jaga stor aborre o gÀdda , kanske ev lite öringfiske med :) Skulle tro att fÄ sjöar i komunen har ...

Brorsan och nÄgra av hans kompisar skulle ivÀg till strömsÄn, sÄ jag hÀngde med. Efter bara ett tags kastande pÄ ovansidan av bron sÄ hade jag tappat tvÄ gÀddor, och sen sÄ gick jag neröver men dÀr...

15 Jul 2009

detta var en sÄ kallad dÄlig da dÄ ja hade sett fram i mot att fÄ sen nÄn abborre pÄ kilo i bÄten!! endast en liten en kom upp efter 3 timmars vÀntan!! det enda som va riktig pÄ hugget va ju som vanli...

16 Jul 2009

Planering: 15.00 in pÄ smÄtimmarna. Sen upp igen pÄ morgonkvisten (antagligen en stund sjÀlv innan Thelin vaknar och hoppat i bÄten) för att ta dom stora! Vi lÀgger nog mest energi pÄ gÀddmete med mö...

Åker ut pĂ„ en kvĂ€llstur igen. Vi fĂ„r se om vi testar lite nya grepp för att fĂ„nga storgĂ€ddan och storgösen:) Vi har ju förstĂ„tt att det kommer att vara VĂ€stansjöspioner ute;D Detta kommer ju att inneb...

Vi satt och kollade pÄ vÀdret igÄr och sÄg att det skulle regna lite idag, sÄ dÄ bestÀmde vi oss att vi ska sticka och fiska lite Àdelfisk. NÀstan direkt nÀr jag hade kastat i sÄ fick jag pÄ en fisk, ...

17 Jul 2009

Jag och brorsan stack ivÀg till Vikesjön och fiskade ett tag, och jag fick upp en gÀdda som var typ 2dm lÄng och en liten abborre. Men det Àr sÄ svÄrt att fiska i vikesjön utan bÄt eftersom att det Àr...

18 Jul 2009

Jag och Per Claesson Àr just nu uppe pÄ JofjÀllet och fiskar. Soligt och fint vÀder men Àn sÄ lÀnge ingen fisk. Vi har bara sett nÄgra vak i varierad storlek. Efter en kanon dag i solen sÄ fick vi...

Åkte ut och hoppades pĂ„ lite gös eller kanske nĂ„gon sommargĂ€dda, men det blev ingen fisk för min del, ett riktigt klassiskt bolibompass. Men min kollega Fredrik fick en kaxig liten gös, kaxig eftersom...

Jag och polaren lastade upp kanoten pÄ taket och skulle först sticka till öfjÀrden och prova fisket, men det blÄste rÀtt mycket dÀr och var ett elstÀngsel ivÀgen. SÄ dÄ bestÀmde vi oss för att prova v...

18 Jul 2009

jag och mina tvÄ halvbröder for ut pÄ en trollingrunda pÄ gissjön.. fick 6-8 gÀddor och en gös :)

19-22 Jul 2009

IgÄr söndag den 19 juli kom vi hit Saltströmmen. Vi fiskade pÄ ingÄende ström under kvÀllen och det blev nÄgra grÄsej. StrÄlade solsken och ca 20 grader. MÄndagen började med frukost kl 0730 och sen ...

19 Jul 2009

Jag, Johan och Tom stack ut med kanoten pÄ öfjÀrden nu i söndags, det var rÀtt bra vÀder. Inte soligt och blÄste lite lagom. FrÄn början gick det rÀtt segt och Johan hade pÄ en fisk men tappade de...

20-27 Jul 2009

Snart bÀr det av till Fagervika i Norge . Ska bli otroligt skönt att Àntligen komma ivÀg , vi bokade redan för ett Ärsedan sÄ det har varit en lÄng vÀntan. NÄgra vÀnner var dÀr förra Äret o fick bra...

20-21 Jul 2009

Vi stack upp i mÄndags och skulle fiska lite Àdelfisk, kom upp ungefÀr kl 12. Men det var vÀldigt dött, och efter att vi kÀkat lunch sÄ började det regna och slutade inte regna förens nÀsta dag, utan ...

20 Jul 2009

SÄ blev fisketuren till LögdeÀlven Àntligen av. Det var jag och svÀrfar Leif som tappert steg upp kl 5 pÄ morgonen för en snabb frukost och sedan ut pÄ E4 mot LögdeÄ. Lite lÀtt duggregn i början men v...

22 Jul 2009

Jag och brorsan stack ut en svÀng nu efter regnet nÀr vi ÀndÄ inte hade nÄgot bÀttre för oss, jag fick 2st abborrar pÄ ca 3hg och brorsan fick 3 abborrar pÄ ca 3hg dom med, och en gÀdda runt kilot. ...

23-26 Jul 2009

Nu Àr det Àntligen dags för den Ärliga turen till Ostervattnet, blir en kort tur pÄ endast 4 dar men med tanke pÄ vÀdret som verkar vara dÀr sÄ rÀcker nog 4 dar. I Är blir det jag, Korrre och Johan L ...

25 Jul - 7 Aug 2009

Jag Àr uppe i borgafjÀll med mina förÀldrar och fiskar nu under semestern. TÀnkte vara hÀr till ca. 7 aug. Va ut tvÄ svÀngar igÄr(lördag), dÄ pÄ borgasjön. AnvÀnde lÄngdrag. Jag hade som vanligt in...

25 Jul 2009

Hela familjen Äkte upp och fiskade, men det var inget som nappade, trots att det vakade hela tiden. Och det blev inga bilder heller eftersom att jag lyckades glömma minneskortet hemma men tog med kame...

26 Jul 2009

jag, peter, david och Ädahl for till svedjesjön Ä drog nÄra gÀddor haha

Jag och brorsan stack ut en svÀng pÄ kvÀllen och provade fiska lite, men det var helt dött. Samt att hela sjön Àr brun nu efter allt regn.

27 Jul 2009

jag och smÄbröderna Äkte till gissjön en svÀng. En av dom har en tendens att bara fÄ gös. irriterande!

28 Jul 2009

Jag och Johan stack en svÀng till öfjÀrden, fortfarande vÀldigt dött. Fick en mört pÄ mete men inget mer.

29 Jul 2009

Ett tag sedan det blev nÄgot fiske, har varit ett evinerligt regnande vi har fÄrr 168 mm under Juli mÄnad, tÀnk 168 liter pÄ varje kvadrat meter inte klokt. Men nu Àr det fint, tittar pÄ huggtabell d...

Jag och herr Thelin tÀnkte Äka till Kornsjö och fiska men vi fick inte tag pÄ kvinnan man bokar bÄten av. SÄ vi tog bÄten som redan lÄg pÄ vagnen sedan förra turen och drog pÄ en premiÀrtur tilll Sku...

30 Jul - 4 Aug 2009

Jag och delar av familjen Äker till fjÀlls för att fiska och vandra en svÀng. kommer fiska varje dag. Mest bÀckfiske och kanske lite flugfiske i tjÀrnarna. ska bli kul.. Ger en resume nÀr jag kommit h...

30 Jul 2009

Jag och Johan hade inte sÄ mycket att göra sÄ vi stack till EliastjÀrn och fiskade lite, det var vÀldigt mycket vatten sÄ det var svÄrt att gÄ runt sjön. Fast vi hade ju sol i alla fall, sÄ det var en...

Äntligen fick vi en dag ledigt frĂ„n jobbet sĂ„ vi kunde Ă„ka in till Angler Lake som Ă€r vĂ€lkĂ€nt i omrĂ„det som ett grymt vatten för Smallmouth Bass. Som grĂ€dde pĂ„ moset sĂ„ fick vi Ă€ven med oss Ryan, guid...