Fisketurer 2010 - Maj

1 May 2010

Vi sjösatte frossabÄten vid 8-snÄret och gav oss ut pÄ premiÀrtur med regn och blÄst. Men vi Àr ju som bekant inte rÀdd för dÄligt vÀder, sÄ vi körde pÄ med lite spinnfluga, jiggfiske, jerk och vanlig...

För att fira vÄran examen sÄ stannade jag till i GÀvle pÄ hemvÀgen för lite mete efter sarv och brax med en klasskamrat. VÀdret var vÀldigt ombytligt och ibland riktigt ösregnade det. och fiskarna va...

2 May 2010

En första tur med bÄten. Högvatten. Fick 2 st gÀddor pÄ ca 1.5 kilo!

4 May 2010

Jag och Ante blev sugen att Äka ut pÄ lite fiske nÀr vi sÄg att Erik hade öppet vatten pÄ VÀstansjösjön sÄ vi lastade min lillabÄt och for pÄ grannsjön Skulesjön och jag mÄste sÀga att jag blev mer Àn...

6 May 2010

Åkte ut pĂ„ en tur till StrömsĂ„n i förhoppningar om att braxen skulle vara i stöten. Braxen uteblev men vi lyckades lura upp 6 idar och nĂ„gra mörtar pĂ„ bottenmete. Det var varmt och skönt och mycket fo...

7 May 2010

Var ute med Thelin pÄ VÀstansjösjön! Vi kom ut först kl 19.00, men bÀttre sent Àn aldrig? Ingen fisk, men tvÄ fripassagerare i form av brorsan och Therese som Äkte nÄgra varv med oss!

Årets första fisketur gick till StrömsĂ„n för lite bottenmete. Resultatet blev en id och en mört för mig och en id, tvĂ„ braxar och fyra mörtar för Thomas. Dessutom nĂ„gra tapade fiskar för oss bĂ„da. Ing...

9 May 2010

tjenis. trevlig tur (vid ngr utvalda platser lÀngs nÀtraÀlven) i fint vÀder,, kanske aningen för fint .. siktade pÄ havsöring men blev tvÄ regnbÄgar, alltid ngt. /Niclas,

10 May 2010

Ner pÄ sjön nÄgra timmar. Fick tvÄ smÄgÀddor. Verkar vara ett tjockt lager med slam pÄ botten Àven i Är, syns tydligt pÄ ekolodet. En av gÀddorna vi fick upp hade fullt med lera i gÀlarna, stackarn!

11 May 2010

Tog en premiÀrtur med bÄten och fick en gÀdda pÄ 3,5 kg 80 cm ...skönt med en fisketur ...lite blÄsigt dock! Lyckades med att fÄ nÄtt vÀldigt litet pÄ kroken oxo ;)

12 May 2010

Var och sjösatte bÄten i Lomsjön idag och sjÀlvklart blev det en liten tur pÄ ca 3h. 3 gÀddor blev det, men dom 2 största var bara pÄ ca 1,5-2 kg. Kaffet var gott iaf...

13 May 2010

Åkte till StrömsĂ„n med Thomas denna förmiddag för lite bottenmete. Det var Ă„rets hittills varmaste och skönaste dag, och för min del blev det tre abborrar, tre mörtar och en id, medan Thomas fick 10 m...

14-15 May 2010

Pike Challenge 2010.

14 May 2010

Första turen till Kornsjö. Det var regn och mulet i morse, sÄ jag tÀnkte detta blir bra... men sÄ spricker det upp och blir blÄ himmel och sol, inte ett moln pÄ himmelen... men men.. har man bestÀmt s...

15 May 2010

fick lust att prova spinnfluga i nÀtraÄn,, vettigt sÀtt att tampas med vÄrvattnet. en minst sagt liten gÀdda blev det .. alltid ngt - fnisss *** /Niclas,

16 May 2010

En tur frÄn 13.00 till 19.00 med Thelin & Tundal! StrÄlande vÀder. Maria hade bakat gofika och gjort smarriga mackor... skÀmde bort oss helt enkelt! Hur gick fisket dÄ? Jo, Maria fick ett nytt PB pÄ c...

Efter turen i Kornsjö sÄg jag att farsan var nere pÄ sjön i vÄran bÄt, sÄ jag tog fyrhjulingen ner och hoppade i bÄten! Han hade trollat med tvÄ olika drag, men mest fÄtt sallad pÄ kroken! Jag tog med...

17 May 2010

Var med en kompis i Lomsjön Ä tuffa runt med elmotorn mellan 17 och 22. Blev en 6-7 mindre gÀddor bara. Men grymt vÀder vare :-)

12 timmars fisketur pĂ„ jakt efter fet gös. Det blev en pĂ„ 2kg. Johan fick en hög med smĂ„gösar ;) Övrigt en gĂ€dda pĂ„ 101cm, 7kg och en pĂ„ 89cm, 5.5kg

18 May 2010

Åkte ut en svĂ€ng med kusinen och fiskade mellan 19 och 22.30. Blev nĂ„gra gĂ€ddor, den största bara pĂ„ 2200g dock. Men Rickard fick en abborre pĂ„ 500g som var fin, sĂ„ det var kul :-)

19 May 2010

En morgontur med Jens ner till Àlven frÄn 04.30 - 06.30. Jens fick en 2-3 kilos gÀdda och hade en liten regnbÄge som nappade, men annars lugnt!

Jag och herr Thelin drar ut pÄ V-sjö med elsnurran!

Första insjö fisket i Är. Mycket vatten men gÀddorna var pÄ hugget. Drog upp 4 stycken, största pÄ 3900. Efter ca 1.5 timme hörde ett svagt muller bakom mig, nÀr jag vÀnder mig om ser jag en vÀgg av v...

20 May 2010

GĂ€dda 3,6 kg RegnbĂ„gslax 1,6 kg Tappad mindre Öring/regnbĂ„ge.

Jag och Jens gjorde en snabbtur till StrömsÄn idag för att försöka fÄ nÄn Brax. MÄlet var att fÄ en över 2 kg. Det började vÀldigt segt med endast mörtar som nappade och vÀldigt fÄ av dom fastnade p...

21-22 May 2010

Jag, Sanna och Illy tog en kvÀlls resa till gamla cuba dammen och provade fiske lyckan och efter ungifÀr tre timmar satt en 1kg regnbÄge pÄ kroken..hade hoppas pÄ mer fisk, Men fÄr hÄlla sig tills pÄ ...

21 May 2010

Var Ä fiskade med bror i lomsjön igÄr. Blev 3 gÀddor och en 600 gr abborre. Var bara ute i ca 1.5h.

23 May 2010

Lugnt och stilla vid sjön, inte en fiskare sÄ lÄngt ögat kunde nÄ. Registrerade ett och annat vak mitt ute pÄ sjön, alltid utom rÀckhÄll förstÄs!!!

Vatten: Djupsjön - OmrÄde: Ramvik
Hej! En ny fisketur i helgen blev det av ocksÄ denna gÄng bar det av till HÀrnösand, NÀr vi skulle hÀlsa pÄ Sannas förÀldrar, och tÀnkte fiska lite pÄ samma gÄng.....

23 May 2010

Efter att Äkt hem, kÀkat middag och spenderat tid med familjen blev suget stort igen. En andra tur till Gvalsjön kÀndes som ett mÄste. Det verkade först som om jag skulle fÄ lÀmna sjön helt tomhÀnt, m...

24 May 2010

FrÄn 17.30 - 21.30 delade jag bÄt med Thelin och Tundal! Dagen till Àra hade Thelin köpt med sig Swimbaits, riktigt fina grejer! Ser ut som en mört som Àr 2 delad och liksom simmar fram! Under kvÀllen...

Hej! Igen denna gÄng blev det en liten tur upp till Gundsjöfors, till Gammbo-tjÀrnarna och provade fiske lyckan, Vakade mycket nÀr vi kom dit, sen efter ett tag började det avta lite nÀr det blÄste, M...

26 May 2010

Ute först kl. 18.30. BÄde elmotor och 4 hk bensinmotor. Regn redan nÀr vi satte oss i bÄten. Trolling för hela slanten, fick 14 gÀddor , 3 kg i topp! HemfÀrd 22.30.

27 May 2010

Var i lomsjön och fiskade med en av kusinerna idag nÄgra timmar. Inget höjdarfiske, blev nÄgra gÀddor fast ingen över 1.5 kg. Blev ocksÄ en abborre pÄ strax under 500g.

28 May 2010

Vatten: LillÄn - OmrÄde: Orsa
fiskade brax i LillÄn. fick ca 15 stycken varav ett nytt PB pÄ 1740 gram. de flesta i Än lÄg pÄ kilot. de sÀgs att det simmar en del dÀr pÄ ca 4 men de vette fan de! D...

29 May 2010

Ut med farsan pÄ Kornsjösjön. Det var fruktansvÀrt trögt frÄn början, med bara ett fÄtal hugg men ingen fastnade. NÀr vi Àntligen kom till vÄr hot spot sÄ fick farsan en gÀdda pÄ 6.8kg - 104cm. Sen f...

Dagen började med att stiga upp kl 10.00 och stoppa nÄgot i magen, sen började vi göra i ordning oss, och kl halv ett kom Elias och hÀmtade oss men innan det. Gick vi och handlade lite pÄ hemköp, lite...

30 May 2010

Jag, Magnus och Mattias gjorde trollingpremiĂ€r pĂ„ ÅfjĂ€rden! VĂ€dret var skiftande med lite regn, lite sol och lite Ă„ska. Fisket var bra med 18 landade gĂ€ddor, tyvĂ€rr sĂ„ gick det inte att komma till tal...

31 May 2010

Åkte ut en kort stund pĂ„ eftermiddagen för att dĂ€nga lite spinnflugor i Vikbotten. Fisket var helt dött, inte ett liv och dĂ€rmed inte sĂ„ mycket att rapportera. Testade förutom spinnflugorna Ă€ven nĂ„gra...

Var och trollade lite med en kompis i Lomsjön. Blev nÄgra gÀddor, men ingen över ca 2kg. Tappade dock en jÀtteabborre vid bÄten, lite ruttet och inte fÄ ta upp och vÀga. Men men... SÄ Àre :-)