29 May 2010

Skrivet av Fiskare #1164.

Dagen började med att stiga upp kl 10.00 och stoppa nÄgot i magen, sen började vi göra i ordning oss, och kl halv ett kom Elias och hÀmtade oss men innan det. Gick vi och handlade lite pÄ hemköp, lite hamburgare och annat gott. Sen kl kvart i 1 började vÄran tur som gick frÄn stan till en bit ovanför kubbe vi va framme runt kl tjugo i 2. Och började med att ta pÄ sig vadarna sen var det bara att gÄ och köpa fiske kort. Sen gick vi bort dit vi skulle sitta och fiska. Började göra upp en eld och sen var det bara att börja kasta ut. Det tog inte lÀnge mer Àn 5 min innan Elias hade sin första fisk pÄ kroken. Sen fick han en till, och sen fick jag och sanna en fisk var. Sen gick ja ivÀg och flugade lite och sanna följde med och bottenmetade. PÄ första kastet hade jag en fisk men va bara en abborre men va ganska stor runt 600g sen fick ja 3st till pÄ runt samma vikt, Men ingen regnbÄge denna gÄng...Vi gick tillbax för att drilla lite hamburgare och annat gott. Men nÀr vi kom tillbax hade elias fÄtt en till fisk, efter vi Àtit klart sÄ gick ja och fiskade med en bugger en riktigt skrikigt grön med guldhuvud. PÄ tredje kastet fick jag en regnbÄge och vart en ganska fin fajt. Gick tillbax och dÄ hade Sanna fÄtt en fisk till med, satt och pratade lite medans det började regna, men efter typ en timme slutade det att regna och gick tillbax dÀr jag fick regnbÄgen pÄ flugan, och slutade med att ja fick 2 stora abborrar och tappade 3 st regnbÄgar. Men men sÄnt som hÀnder...Dagen slutade runt kl 11.00 och vi fick totalt 14st fiskar, Men NÄgra av dom fick gÄ tillbax. En mycket trevlig dag men Sanna och Elias...

Lämna en kommentar
För att lämna en kommentar mćste du först logga in
Inlägg
Bli den första att lämna en kommentar!