Fisketurer 2010 - Juni

1 Jun 2010

Hej! Ännu en dag gav vi oss av till Åskasjön. Men denna gång var det Sanna och Björn och Alexandra. Verkade mycket dött när vi kom dit men efter ett tag så började det bli lite bättre jag fick en på b...

2 Jun 2010

Tog en kvällstur igår. 22-01. Hade ett hugg i början, sen vare stendött.

3 Jun 2010

Hej! Denna kväll blev det en tur till Mosjön hoppades på bra fiske eftersom fisket på premiären va så dåligt men inte det blåste väldigt mycket med...vi åkte hem tidigt när det blåste så mycket och va...

5 Jun 2010

Premiärfiske på Önskasjön. Kommer ut på en blåsig sjö, +5 som känns som -10. Åker över till Nordsjöviken för att hämta upp lite folk. Fisket börjar skapligt, 3 öringar inom 1 timme inne i viken, det...

Jag å martin bestämmde oss för att pröva Rudamete så vi begav oss till en liten sketen tjärn. lite anrlunda fisk/ fiske det där men hjälper ju om man är påläst. Vi fiskar alltid bra tillsammans och de...

Var till nätraälven med min bror över dagen, gick rätt skapligt för att vara första passet där. Blev mest smått men bra variation på fångsten=) Blev 3st abborrar, 2st harrar, 1 öring, 1 löja och 1 mu...

6 Jun 2010

Ev. en tur till Svedje för att hälsa på gäddorna!

Hej igen! Tänkte åka och prova lyckan idag i en liten tjärn uppe i Gideå Sönnerstjärn. Mycket fin och liten tjärn. Började med att komma dit och började se vak på sjön medans vi gick ner mot sjön förv...

Åkte för att testa på Rudan. Hade många napp men det blev ingen fisk denna gång.

6 Jun 2010

Jag och brorsan var några timmar på kvällskvisten i Lomsjön och hade invigning av det nya ekolodet. Åkte mest omkring för att få lite uppfattning och hur det ser ut på olika ställen. Blev ändå 5 gädd...

7 Jun 2010

Var ute i blåsten idag och fiskade ca 5h. Blev ett gäng gäddor, ingen bamse dock. Mest ute för att reka med lodet nu för att hitta bra ställen.

Hej! Denna gång begav vi Jag och Sanna och Stefan upp till hamptjärn vi blev så fiske suga så kunde inte hålla oss..:P Kom upp dit och det vakade bra och såg mycket fint ut... Kastade ut mitt bottenm...

8 Jun 2010

Jag och Jens gjorde en till tur till Ruda tjärnen idag. Vi ville se om det skulle finnas några större rudor där. Va rätt bra fart idag, hade hugg från början och de dröjde inte länge tills jag landad...

11 Jun 2010 | Premiärfiske Nätraälven (Nyfors)

Team VS befann sig på plats 2 timmar innan startskottet. Grillade och smörjde in salva på hela kroppen mot klådan vi fick av att inte kunna kasta mot alla vak runtomkring oss. Vi fick 3-4 regnbågar, v...

12 Jun 2010

Sär'n fisk vi hern!

13 Jun 2010

16 Jun 2010

21 Jun 2010

Ut för fiske mellan 13:00 - 20:00, första fisketuren för i år till Skulesjön. Vi körde trolling mest hela tiden. (Hittade 46 meters djup som mest mitt på sjön med ekolodet) Farsan började med att dr...

22 Jun 2010

Särn fisk vi hern! Trög tur då gäddorna inte ville vara med, vi fick tre stycken mindre fiskar! Men sista repan gav Erik en abborre på 840 gram, 44 cm lång tagen på en Cisco Kid 24 cm.:)

23 Jun 2010

Efter att jag och Jens nött en hel del efter Ruda i Lakasundstjärn så var det dags att testa Ögeltjärnen som vi hört skulle ha en högre medelvikt. De visade sig vara en genidrag och vi får tacka Thoma...

25 Jun 2010

Ska ut på fiskepremiär på midsommarmorgon och hoppas på att fånga några hungriga regnbågar att grilla på kvällen.

Jag och frugan tog husvagnen till "Strupen". Det ligger mellan Hinnsjön och Åbodsjön. Jag stod från bron där och kastade efter gädda några timmar på kvällen. Hade 3-4 rejäla hugg men inget fastnade....

28-30 Jun 2010

Vatten: Gäsen - Område: orsa
Går för stor brax Dag 1: gjorde av med 3 kilo grundmäsk och massa pellets för att locka braxen till min plats och jag lyckades rätt bra. hade två spön som var Bolt ...

29 Jun 2010

Jag och farsan var ut och fiskade i Kornsjö. Vi tog egen båt, drog den på släpvagnen med traktorn :) Körde trolling 4 timmar och fick 6-7 gäddor, ca 2-3 kg. Innan hemfärd körde vi lite jerkbait och fi...

30 Jun 2010

Åkte iväg en tur för att Braxenmeta. Fick endast 3 mindre Braxnar runt kilot och några Abborrar. Var dock en skön kväll och jag stannade tills jag kände att myggen började äta upp mig.