Fisketurer 2010 - Juli

1 Jul 2010

Ut med bÄt,vanligt kastfiske med sked drag och spinnare, efter gÀdda och abborre. Hoppas pÄ en lyckad kvÀll

2 Jul 2010

En kvÀllstur frÄn 19.30 - 23.00. Trolling med blandade kÀnslor som övergick till jerk och popperfiske. Thelin drog nÄgra borrar pÄ popper. Sen valde jag buzzern och fick en 6+ gÀdda som högg inne i nÀ...

Som vanligt hade jag otur med gösarna. Dock fick jag en gÀdda pÄ 8,96 kilo och 100cm. Bilder kommer senare.

2-3 Jul 2010

Jag och tre andra kompisar ska ut pÄ fredag kvÀll och fiska med bÄt och vi hoppas pÄ att fÄ GÀdda, Aborre och kanske Gös. Vi kommer att fiska hela natten och sedan pÄ lördagsmorgonen. Blir att sova li...

3 Jul 2010

Sutarmete. första gÄngen jag prövar. ska bli roligt. har inge speciella förvÀntningar förutom att fÄ en Liljan falun : var tvungen att byta sjö dÄ det var svÄrt att hinna fÄ tag i kort i ruptjÀrn...

4 Jul 2010

Kvinnestadsjön Àr en liten grund sjö med fin liten badplats och nÄgra sommarstugor runt om.

5 Jul 2010

13 timmar pÄ sjön blev nÄgot av ett rekord. Vi var ute vid 10-tiden och kom hem först vid midnatt! Metade gÀdda med mört, fick en pÄ 4.5 kg (gÀdda alltsÄ). Fick ett gÀng smÄgÀdder som vanligt och fakt...

6 Jul 2010

Vi kom till sjön just nÀr det var huggperiod kan man sÀga.. Andra kastet med en blÄ Buster Jerk fick jag pÄ en abborre pÄ 1.1 kg (48 cm). Sen fick Jimmy en liten gÀdda pÄ kroken och efter gÀddan mot b...

8 Jul 2010

FrÄn Onsdag till Torsdag var vi upp till fjÀlls en snabbis för att överraska morsan pÄ sin 60-Ärsdag som hon firade tillsammans med farsan och min moster. PÄ Torsdag morgon drog jag och farsan ut pÄ s...

8-9 Jul 2010

Efter resan pÄ 33 mil hem frÄn SaxnÀs pirrade det i fisketarmen bÄde för mig och Jimmy. Vi drog ut, metade mört och krokade dem för gÀddmete. Fick ingen fisk pÄ metet, men en hel drös smogÀdder pÄ vas...

9 Jul 2010

Ute pÄ sjön kl. 13:00 för att fÄnga mört till kvÀllens gÀddmete. Plötsligt började det tok-blÄsa sÄ vi tog oss ut pÄ djupare vatten och körde lite trolling. Just innan vi hÀmtade upp Thelin/pizza högg...

10 Jul 2010

Vatten: Stora-tÄgsjön - OmrÄde: JÀrvberget
Dax för Stora-tÄgsjön pike challange.

Kortpass idag i MoÀlven dÄ vi var ute efter havsöring men den lyste med sin frÄnvaro och ÀndÄ fiskade vi av kanske 1 km nedströms. Vi fick inte ens harr! Strax efter 18.30 knÀcke polaren sitt spö kons...

12-13 Jul 2010

Vi Äkte ut i hopp om att ta en eller annan braxen och stora abborrar vi sett dagarna innan. Abborrarna var hemma. Braxen var hemma, men gÀddorna lyste med sin frÄnvaro.. Vi körde dock lite trolling ef...

12 Jul 2010

Jag och Jens skulle fiska lite abborre med flötmete med levande agn, första gÄngen som jag testat de sÄ de va jÀtte kul. Allt gick planenligt och de gick hyfsat fort att samla in betes fisken och nÀr ...

12-15 Jul 2010

Kusin kom upp för en veckas fiske, flugfiske till stor del. Dessa vatten avverkade vi: MÄndag: MoÀlven Gick rÀtt dÄligt, det enda som ville hugga var abborre och sik. kanske vÀrmen och lÄgvatten...

13-14 Jul 2010

PÄ vinst och förlust drog vi till Rössjö. BÄten lÄg pÄ andra sidan sjön, vÀldigt dÄligt till och bÄten var full med vatten. Men det var en fin bÄt, typ katamaran. VÀl i bÄten hade motorn blivit sur, s...

14 Jul 2010

GĂ€ddtrollning i ÅfjĂ€rden i Köpmanholmen med mĂ„l att sĂ€tta nytt PB pĂ„ gĂ€dda. Jag var utlovad en >5kg gĂ€dda men det blev i alla fall en pĂ„ 3.7 kg. Officiella ursĂ€kten för att monstergĂ€ddorna inte var p...

15 Jul 2010

Martin fick ett nytt PB pÄ 1330 gram (hÀrligt!). Jag tog samma fisk 1 timme innan (ÄrsbÀsta). kort var den, 45 cm bara. martin drog och jag fortsatte fiska, och fick en pÄ 1240g.

16 Jul 2010

Vi fick 5 gĂ€ddor, största 2.7 kg. Körde Ă€nda in till Åbodsjön och grillade hamburgare vid bron mellan sjöarna!

16-25 Jul 2010

Årets tripp till det sĂ„ kallade "hemliga vattnet", aka... Virisen! För svĂ€rfar (Pelle frĂ„n Bottennappfilmerna) Ă€r detta det enda fiskevattnet vĂ€rt att besöka i hela Sverige. Vi andra har börjat ...

17 Jul 2010

Ut med frugan och hennes slÀktingar med flotte pÄ Rössjön för att grilla och umgÄs..... men man kan ju inte lÀmna grejerna hemma!!! TÀnkte leta lite mask, meta nÄgra mörtar och slÀnga ut gÀddmete och ...

18 Jul 2010

Idag var de dags att Àntligen testa bottenmete efter gös i strÀckan av GideÀlven som strÀcker sig mellan Gissjön och Bodumssjön, nÄtt som jag och Jens har planerat att göra sedan lÄngt tillbaka men al...

19-25 Jul 2010

DÄ var det dax igen för den Ärliga fisketuren till Norge :) Det blir Fagervika dÀr vi Àven var i fjol , vi hade sjukt bra fiske sÄ vi var bara tvungen att prova ett Är till!! Annars brukar vi Äka ti...

20 Jul 2010

Ännu ett abbarpass idag och de gick ungefĂ€r som vanligt, hade ett bra snitt i början med en pĂ„ 1310 för Jens och en 1340 för mig, de var dessutom en dubbel sĂ„ de blev en fin bild med 2 st 1,3+ kg pĂ„ s...

22 Jul 2010

Fiske i Mosjön efter inplanterad regnbÄge. Det var jag och pappa Tony som provade pÄ fiskelyckan denna kvÀll. Vi hade gjort ett försök nÄgra dagar tidigare utan resultat. Den nya strategin denna gÄ...

23-31 Jul 2010

Storfiskarna, Lars-Åke Sjölund, hade arrangerat en havsfiskeresa till Hamaröj nedanför Narvik dĂ€r vi skulle fĂ„ fiska i en vecka. Vi var alltsomallt 15 personer som Ă„kte pĂ„ resan och fick njuta av Norg...

26 Jul - 2 Aug 2010

Den Ärliga norgeresan Àr i antÄgande, i Är byter vi destination och Äker till Fagervika efter ett antal Är i HasvÄg. Ska bli spÀnnade att se hur fisket Àr dÀr, vi hoppas pÄ ett toppenfiske iaf. Vi bli...

28 Jul 2010

Årets trögaste fisketur. SĂ„g ut att vara hyfsat vĂ€der för att locka gĂ€ddorna till hugg, men det var vindstilla pĂ„ sjön - aldrig bra! Ett fĂ„tal hugg, passiva gĂ€ddor i vĂ€rmen! Det blev iaf grillning av ...