Fisketurer 2008 - September

4 Sep 2008

Dags för Ànnu ett bompass, nu börjar det bli lite tjatigt. Denna gÄng fick inte ens min fiskekollega nÄgon fisk. Men förutsÀttningarna denna kvÀll var nog inte de bÀsta, vindstilla och högt, stillastÄ...

5 Sep 2008

Dags för lite Ă€delfiske. Jag och en kompis (Jim) och hans vĂ€n Ă„kte till lĂ„ngtjĂ€rn för att försöka fĂ„nga nĂ„t. Vi började med ett snabbt stop vid NördestjĂ€rn dĂ€r Jim snabbt fick en liten Öring. sedan ...

Åkte ivĂ€g en svĂ€ng för att flugfiska havsöring. Visade sig vara ett bra drag. Detta var min första riktiga flugfisketur denna sĂ€song och det var verkligen pĂ„ tiden... Vi fick 3 laxar och 4 havsöringa...

6 Sep 2008

ska eventuellt ut en tur pÄ lördag!! kan nog bli en av den sista i Är pÄ öppet vatten!! men allt kan hÀnda!! starttid Àr ej satt! men blir över dagen!! skymningen kommer tidigt den hÀr Ärstiden!!! SUM...

En liten tur pÄ jakt efter gÀdda idag med mina 2 tyska klasskamrater. Kall och jÀvlig morgon var det och det va inte sÄ dumt för efter en timme hade vi fÄtt 5 gÀddor, jag en och Tom 4. SÄ efter ytterl...

7 Sep 2008

tÀnkte att man skulle blöta grejorna en svÀng.... blir vÀl fram mot eftermiddagen nÄn gÄng eftersom hustrun jobbar... Ànnu en trög fisketur pÄ fjÀrn. Solen lyste, svaga krusningar frÄn sydost och d...

Efter fredagens fiasko sÄ bestÀmmde jag mig för att jag skulle fÄ öring idag. jag har haft svÄrt för Àdelfisk detta Är. Jag Äkte till NördestjÀrn, slÀngde ut tvÄ kastmeten och efter fem minuter sÄ fi...

8 Sep 2008

Den hÀr veckan har skolan hyrt hela forshaga forsen och statistiken visar att det inte funnits sÄhÀr mycket lax i Àlven pÄ vÀldigt lÀnge sÄ idag fick vi trÀna pÄ att kasta med 2-hands spö. Men utan fl...

9 Sep 2008

Äntligen ett slut pĂ„ alla bompass, Ă„kte ut med Fredrik och trollade i VeckefjĂ€rden denna eftermiddag och facit blev fem gĂ€ddor för min del (fyra pĂ„ ca 1,5 kg och en pĂ„ 3,5 kg), samtliga pĂ„ Zalt i Ålan...

Dag 2 i Forshaga forsen bestod av betydligt mer fiske men med mindre fisk, tyvĂ€r. Fiskade frĂ„n land idag och Ă€n fast Laxar och Öringar ven genom luften konstant sĂ„ var de ingen som ville hugga. En kil...

Åkte ut för att lura nĂ„n fisk. jag lyckades lura tvĂ„ stycken men sedan var det dött. fick slut pĂ„ brĂ€nsle i motorn. tĂ€nkte att det Ă€r vĂ€l bara att ro in igen men dĂ„ fick jag syn pĂ„ att jag bara hade...

10-11 Sep 2008

ONsdag och torsdag var avsedd för att vi skulle guida ett gÀng kunder till Vision Flyfishing som hade hyrt Àlven. HÀr var de trÄkigt na jÀvulskt. Ett par av oss fick Äka ut och ro gÀsterna runt Àlven ...

11 Sep 2008

Var ute en kort svÀng och fick 14 gÀddor. Dock ingen större Àn 3 kilo. Tappade en pÄ 5-6 kilo. Hyffsad dag ÀndÄ..

12 Sep 2008

Ska ut pÄ ett trollingpass för att se om gÀddorna Àr pÄ hugget.

13 Sep 2008

Ut pÄ fiske igen...

Jag & farsan drar upp till Önskasjön pĂ„ lördagmorgon. Lovar att komma tillbaka med lite bilder & fisk.

14 Sep 2008

Skall tillbaka för att se om jag kan fÄ uppleva samma som vid förra fisketuren..

Åkte till farmor och fiskade i yttre lemesjö. En stor och djup sjö dĂ€r det finns abborre, gĂ€dda, mört, lake, nors, sik och Öring. Jag satsade pĂ„ trolling med olika beten och pĂ„ olika djup men det var...

15 Sep 2008

Hej igen, Ubbe hÀr! Idag tÀnker jag & Roger Osborne Äka till vackra NordingrÄ & prova gÀddorna i VÄgsfjÀrden som faktiskt Àr en insjö sedan 200 Är. Enligt rykten gÄr hÀr riktigt fin gÀdda. Rapporter...

Mkt fin dag, vind 0m/s =Stiltje... PremiĂ€r i ÅfjĂ€rden... uppstigning 05.00 bilade till kollegan Simon, packade in alla grejerna ( d.v.s vi fyller en kombi med diverse saker ) ute pĂ„ vattnet strax efte...

16 Sep 2008

Jag & min kompis Erik Johansson tog en liten tripp till ElĂ­astjĂ€rn. MĂ„nga vak, ville bara Ă€ta fluga, men ville inte ha nĂ„gra frĂ„n vĂ„ra lĂ„dor. Åkte hem tomhĂ€nta, men fulla med frisk luft & revanch.

18 Sep 2008

Åkte ut och trollade lite med Fredrik denna smĂ„regniga eftermiddag. Resultatet blev ganska magert, varsin liten gĂ€dda pĂ„ 6-7 hekto styck. Det blev Ă„tminstone inget bompass Ă€ven om storleken inte var a...

20 Sep 2008

Åkte tidigt i morse för att plocka lite mask som jag skulle anvĂ€nda till Mjösjöarna dĂ€r dom hade premiĂ€r i mĂ„ndags. kom dit runt klockan Ă„tta och slĂ€ngde ut ett kastmete. Testa nĂ„gra stĂ€llen efter k...

21 Sep 2008

Dags för ett nytt försök att lura gÀddorna i ÄfjÀrden, tÀnkte Äka ut tidigt i morrn och se om de Àr hemma. hoppas att resultatet blir bÀttre Àn de tvÄ senaste turerna... TyvÀrr sÄ blev det Ànnu en ...

21-22 Sep 2008

Åker upp till Inre Mjösjön ikvĂ€ll. Det blir lite eldning & ljug vid brasan för att sedan vara redo nĂ€r solen gĂ„r upp. Rapport kommer senare! Skitfiske pĂ„ er alla!

23 Sep 2008

Åkte ut pĂ„ en trollingrunda denna soliga eftermiddag, och det blev tre gĂ€ddor i vikter upp till tre kg för min del, medan Fredrik fick fem gĂ€ddor med en topp pĂ„ 3,5 kg. Inga rekordfiskar men 8 fiskar ...

Åkte ut en svĂ€ng med min mor och trollade gĂ€dda pĂ„ VeckefjĂ€rden. Fick en pĂ„ 92 cm och en annan pĂ„ 91 cm. Var inte ute sĂ„ lĂ€nge typ 3 timmar. Skönt att se att man fiskar rĂ€tt. Nu fattas bara en riktig...

26-28 Sep 2008

Var ut pÄ en höst fiskeresa, frÄn fre-sön, i lillvattnet i Myckelgensjö fiskevÄrdsomrÄde. 5 pers fiskade frenetiskt, men det slutade bara med 2 öringar och 7 lakar. Det blÄste lite vÀl mycket, sÄ bot...

27 Sep 2008

Efter lite strul blev det inte fiske dÀr vi tÀnkt oss utan pÄ de vanliga platserna. Fick dock rÀtt bra med gÀdda men ingen över 4 kilo. FÄr se vad som hÀnder pÄ trollingturen imorgon.

Försöker stĂ€ndigt bli en bĂ€ttre flugfiskare men det Ă€r en svĂ„r konst. Åkte till gideĂ„Ă€lven nĂ„gra timmar för att testa lite olika flugor som jag bundit. Fick bara nĂ„gra smĂ„ harrar.

Idag testade vi en ny sjö, jag och mina tre kollegor. Det var jag och en kille vid namn Daniel i en bÄt och de tvÄ tyskarna i en bÄt. Vi hyrde 2 bÄtar, en med motor och en utan och min bÄt drog lÀngst...

28 Sep 2008

Ska ut en svÀng med Tuben och se om vi kan trolla upp nÄn fin gÀdda. Bör vara riktigt hett nu med mÄnfas och allt... Blev inget fiske... BlÄser lite för mycket.. PÄ torsdag blir det istÀllet!

29 Sep 2008

Har nu testat fiskelyckan i Kornsjösjön... Fiskade efter Gösen men fann gÀddan... ca 20st landade gÀdder samt nÄgra fina aborrar... intressant var att vi fick typ alla gÀdder pÄ 10-12 meters djup och ...