Fisketurer 2008 - Juni

1 Jun 2008

Avresa 17:30 mot ÅfjĂ€rden. Vi Ă„kte ut med dubbla bĂ„tar, jag, Andreas, Magnus och Peter. Jag och Peter i min bĂ„t. Vi provade trolling ganska omgĂ„ende och sen efter ungefĂ€r en halvtimme sĂ„ fick jag den ...

Skulle testa om de gick att fÄ nÄgot sÄhÀr dagen efter premiÀren och det började tungt. Inte en tillstymmelse till fisk pÄ 1,5 timme. men nÀr regnet avtog och temperaturen sjönk sÄ lyckades jag fÄ 2 R...

4 Jun 2008

Hallojs! Nya och gamla stryk skall scannas med flugor i passande storlek. Tempen i Än ligger enligt tips av medlem pÄ sportfiskefrossa ligger pÄ dryga 12grader. NÀra nog perfekt :) Uppdaterar med b...

5 Jun 2008

Vi drog ut vid 18:00 och sjösatte bÄten vid Klockero. Sen styrde vi rodret mot andra sidan, mot KöpmanholmsvÀgen. Jag fick 4 gÀddor, varav största 3.2 kg och Robert fick 3 gÀddor, dÀr den största vÀgd...

Jag korrre och hÀgge drog ut och fiskade eftersom det var sÄ varmt sÄ vi tÀnkte det skulle vara lite mer svalkande ute pÄ sjön, det var det ocksÄ men nÄgon större fiskelycka vart det ÀndÄ inte. Det va...

6 Jun 2008

FiskepremiĂ€r Önskasjön. Jag & farsan drog ivĂ€g pĂ„ en lĂ€tt krusig sjö kl. 08.00. Tog oss mot dammen för att sedan gĂ„ in i Nordsjö en kort stund. Fick 2 st. smĂ„ regnbĂ„gar, men gav upp för all trĂ€ngsel...

Blir förhoppningsvis en liten tur pÄ nationaldagen och se om man kan fÄ upp nÄgra krokodiler! =) bilderna kommer har bara tappat bort usb kabeln till kameran! =P

PremiÀr kl 18:00. Inplanterad regnbÄge. Jag, Thelin, Axe och Johnny fiskade frÄn bryggan/stenpiren och drog tillsammans 12 st, med snittvikt pÄ 0.5 kg. Hur det gick för Andreas och Cissi ÄterstÄr att ...

6 Jun 2008

FiskepremiÀr i BrattmyrlidtjÀrn. DÄlig start blev de pga dÄligt val av plats, första kastet satt i botten sÄ jag var tvungen att omplacera mig medans alla runt mig fick fisk pÄ löpande band. Paniken b...

7 Jun 2008

Det blev en spontan tur till Skulesjön pÄ egen hand. Fisken tog uteslutande pÄ min Westins jÀtte 23 cm pÄ trolling. Var ute frÄn 11:00 - 14:30. Tiden gÄr fort nÀr man har roligt. Jag fick totalt 6 fis...

En snabb tur ner till Än innan jobbet. PÄ andra kastet fick jag en regnbÄge (se bild). Bara nÄgra kast efter fick jag en abborre som uppskattningsvis vÀgde halvkilot (se bild).

8 Jun 2008

FriskvÄrd 30 minuter pÄ jobbet, vad passar vÀl bÀttre Àn att svinga spöt? Det blev en liten regnbÄge (bild kommer) men jag hade en större pÄ tidigare som slÀppte vid kanten.

IkvÀll blev det en tur ut pÄ fjÀrn igen.... Det började lovande med ett hyffsat napp för Matte in till bÄten kom den ganska raskt men sen började den att köra en del, tyvÀrr gick den ner mot botten oc...

9 Jun 2008

Eftersom jag för det mesta befinner mig uppe i PiteÄ sÄ Àr det rÀttsÄ naturligt att vattnen hÀr fÄr smaka pÄ mina taktiker:) ByskeÀlven har alltid varit en dröm. PÄ mÄndag sÄ bÀr det av mot Bysk...

11 Jun 2008

Var pÄ jakt efter bÀcköringen,MEN tror att all vÀrldens mygg tÀnkte pÄ samma sak och var pÄ samma stÀlle! Usch och fyy! Men efter en lÄng promenad sÄ kom jag Àntligen fram till bÀcken, tyvÀrr hade ...

13 Jun 2008

Var ner till Än med min brukare pÄ jobbet och skulle försöka dra nÄgra bÄgar, men det verkade till en början vara stört omöjligt pÄ bottenmete med powerbait. Trots att fisken var uppe och rörde i ytan...

14 Jun 2008

GĂ€ddfisketĂ€vling.TyvĂ€rr sĂ„ tas all fisk upp sĂ„ ingen c&r. MĂ„lsĂ€ttningen Ă€r sĂ„klart att vinna men utan min berömda strike pro blir det svĂ„rt.Återkommer med resultat och bilder. Total vikt för oss ble...

15 Jun 2008

Vi Äkte ut en svÀng pÄ morgonkvisten vid 6-tiden. LÀtt duggregn men relativt vindstilla var det. mycket vackert nÀr vi kom ner mot bÄten, vindstilla och alldeles tyst ute. Förhoppningar om en trevlig ...

Åkte upp till Storuman med Far och Bror för ett par dagars fiske i KvarnbĂ€ckens fiskeomrĂ„de. Vi kom fram vid 17 tiden och sĂ„ fort vi packat ur bilen sĂ„ for vi ut pĂ„ sjön för att testa lĂ„ngdrag för för...

16 Jun 2008

Andra dagen blev en tidig avgÄng för att söka upp dagens fiskevatten och vi bestÀmmde oss för Nossorn. I vÀntan pÄ en bÄt sÄ bestÀmmde vi oss för att fiska en skvÀtt lÀngs land och efter 20 min fick j...

17 Jun 2008

Före avresa mot Byske: -Åker Ă€nnu en gĂ„ng till ByskeĂ€lven.. -det har tagits mycket fisk i Ă€lven och jag sĂ„g ju stora mĂ€ngder förra gĂ„ngen jag var dĂ€r. Hoppas pĂ„ en blank, blankare eller en blankast...

Tredje dagen och suget pÄ en stor fisk Àr nu enormt. Vi beger oss till Stora StentrÀsket och hÄller tummarna. En riktigt trevlig sjö med stora stenar som reser upp frÄn 20 meters djup sÄ mycket stÀlle...

18 Jun 2008

Sista fiskedagen och vi ger oss ut vid 7 för att hinna med sÄ mycket fiske som möjligt innan vi Äker hem för att se fotbollen. Veckans vackraste dag med skinande sol och hÀrlig vÀrme. inget bra vÀder ...

19 Jun 2008

Åker ut för att stilla fiskehungern... Gick ganska bra trots att jag kom ut pĂ„ vattnet först kl 21.30... Fick ett par gĂ€ddor pĂ„ Bulldawg och Hellhound. Inga monster, 2-3 kilos klassen. KĂ€mpade pĂ„ b...

I gÄr kvÀll blev det Ànnu en tur ut pÄ ÄfjÀrn. Jag och Andreas Äkte ut vid 18-tiden och fiskade fram till 00.30. HÀrligt vÀder med sol och ljumma vindar. Det blev inga mÀngder med gÀdda men kvalitén v...

20 Jun 2008

Var ut en svÀng innan midsommar firandet. Fick ett par gÀddor men ingen stor idag heller. BlÄste rÀtt friskt och jag hade stora problem att fÄ mitt ankare att fastna och elmotorn var inte till mycket ...

21 Jun 2008

Spenderade min midsommar nere hos min flickvÀns förÀldrar pÄ deras husbÄt som ligger i Ljusnan. Var ute idag med bÄten och tÀnkte prova lite, förvÀntan pÄ att fÄ nÄgon fisk var inte hög eftersom jag a...

Inspirerad av Philips JÀtte gÀdda idag sÄ gav jag mig ut pÄ en liten metar tÀvling med en kompis i DombÀcksmarkssjön. Men förlorade dock tÀvlingen men ÀndÄ kul. ett tjugotal mörtar och aborrar togs.

22 Jun 2008

Idag var det tÀnkt att vi skulle ha en liten GÀdd-tÀvling jag och Jens men efter 20 min sÄ hade vi fÄtt fyra abborrar i vikterna 200g, 600g, 700g och 1100g, och tappade ytterligare en som uppskattning...

Var ute pÄ ett gÀdd/gös pass med tvÄ kompisar. Trollade först lite gÀdda och testade paravaner osv. Fick 3 smÄ gÀddor pÄ trolling och tappade en större. SÄg den aldrig men den gjorde bra motstÄnd och ...

Blev en liten tur för mig och korrre. NÀr vi kom ut pÄ vattnet insÄg vi att det var fruktansvÀrt mycket insekter ute och av vaken och ekolodet att dömma sÄ fanns fisken dÀr ocksÄ men höggen uteblev, d...

24 Jun 2008

Ska ut imorgon igen för att testa trolling efter fjÀrdens monster gÀddor och gösar... Gick sÄdÀr.. Med massor av vind som gjorde att vi trollade sidledes.. Men vi fick iaf 4 gÀddor. Dock bara smÄtt...

Blev sugen och for ut till kasaviken för nÄgra snabba kast. Har aldrig sett sÄ mycket vatten i kasaviken förut, riktigt högvatten var de. efter 5-6 kast högg en gÀdda i 2-3 kg klassen men den slÀppte,...

25 Jun 2008

Tog en tur pÄ Siljan en skön sommarkvÀll. 100 ton (kanske mer) regnbÄge hade smitit frÄn sina odlingsburar pÄ vÄrkanten sÄ hela sjön kokade nu med vakande regnbÄge i 1-4 kilos klassen! Vi fick bara ...

27 Jun 2008

Jag och Johan Äkte ut för att testa lite nya drag, var bara ute en och en halv timme. Vi sÄg en massa fisk men fick ingen, illa illa! Men fick testa motorn lite =)

28 Jun 2008

Snart Ă€r det dags! Semester och fiske. Åker till stugan i sörmesunda(bredbyn)och kommer att fiska med familjen i Anundsjön. En sjö med mycket stor fisk:) förutsĂ€ttningarna Ă€r perfekta. MoĂ€lven rinner ...

28-27 Jun 2008

Jag, Thelin, Messe (Marcus Nordin) och Korrre (Markus Nordin) gör en kombinerad kÀr, efterlÀngtad ÄtertrÀff och fisketur. Hoppas kunna lura pÄ nÄgon gÀddmadam. :) Förberedelser pÄ FjÀllrÀven i form...

28 Jun 2008

Jag och Jens hade idag en ny tÀvling! Idag var mÄlfisken BÀcköring! Vi begav oss till svartvattensbÀcken och satte igÄng, Jens var snabb nog att ta första grubban och fick ett par öringar, jag fortsat...

28-29 Jun 2008

Efter Nederlaget vid bÀckarna sÄ var ja fast besluten att ta hem Abborr/GÀdd tÀvlingen i DombÀcksmarkssjön. Ja jÀvlar. Vi startade med att försöka oss pÄ abborrar vilket visade sig vara lönlöst och ja...

29 Jun 2008

TÀnkte dra ut idag igen för att stilla fiskesuget, tÀnkte ta mig till andra sidan sjön idag och se om det stÄr nÄgon stor gÀdda dÀr! Jag och farsan drog ut vid 2 tiden och kom hem vid runt 8, att ...

Jag och Jens tÀnkte testa Ryssjön idag, en avlÀgsen sjö dÀr de sÀllan Àr nÄn som fiskar och har en historik full med stora abborrar och enstaka stora gÀddor. Direkt vid ankomsten tipsade jag Jens om v...

29 Jun 2008 | Styrelsemöte!;)

Beskrivning kommer, trött nu ;) Frossa sammantrÀde i rÀtt element!

30 Jun - 2 Jul 2008

Ska vara med i 2008 IGFA Inshore World Championship i Florida. FÄr se hur det gÄr... Kommer att vara uppdateringar pÄ http://www.igfa.org/tour.asp Jag siktar högt! FÄr se var jag landar..

30 Jun 2008

Började första dagen pÄ jobbet idag och efter 6 mÄnaders arbetslöshet sÄ hade man inte precis ett rÀttvÀnt dygn i kroppen sÄ vÀldigt lite sömn inatt och jag var mÀkta trött vid 17 dÄ Jens pÄ nÄtt vis ...

30 Jun - 6 Jul 2008

Sommarsemestern 2008 bar bland annat av till Steigen i Norge, hÀr fiskade vi bÄde frÄn land och med bÄt. HÀr filmade vi ocksÄ avsnitt #3 (del1) av Bottennapp :)