Fisketurer 2008 - Juli

1 Jul 2008

Vi drog ut pÄ tvÄ man och gav sjön en revansch. TvÄ, tre gÀddor men ingen vidare tyngd. StrÄlande vÀder.

3 Jul 2008

Jag, frugan, systersonen och morsan var till NÀske Lax och drog nÄgra fiskar, 2.3 kg samt 1.1 kg.

4 Jul 2008

Ännu en tur för att testa lite nya bĂ€ckar och kanske lite större stenbit! Vi kom fram till byviken och blev genast övertĂ€ckta av knott! INte riktig knott utan dom allra minsta jĂ€vlarna som kryper in ö...

5 Jul 2008

En tur till Kornsjö för att se om gÀddorna Àr vakna. Det var bara 3 st som ville kÀka plast men ingen storlek pÄ dem.

Idag skulle Philip med mig och Jens pÄ en tur i DombÀcksmarksjön och som vanligt sÄ blev Philip sen sÄ vi gav oss ut pÄ en liten tur och direkt lyckades jag fÄ mig 2 mÀktiga halvkilos gÀddor. Sedan sÄ...

5-6 Jul 2008

VÄr Norge-resa stannade Àven till en kvÀll+natt i Saltströmmen, detta var en upplevelse som jag varmt kan rekommendera alla natur- och fiskeÀlskare :) För alla som inte vet vad Saltströmmen Àr kan ...

6 Jul 2008

Till början en tragisk tur dÀr brytpinnen till motorn var av och innan allt var fixat och vi kunde köra med den hade en timme förverkats. Inga stora fiskar men vi testade djupet med trolling och hitta...

Idag testade vi bÀcköringsfiske i SaluÄn! Oerhört vacker Ä, fint upplagt för fina bÀcköringar! I början gick de segt men vi fick oss 2 fina bÀcköringar innan vi började bege oss nerÄt efter Än. HÀr gi...

Efter Jakten pÄ BÀcköring sÄ plockade vi upp Robin som bor i nÀrheten och begav oss till VÀstersjön, en sjö som bestÄr av 95% vass och sjögrÀs och HusÄn rinner igenom den sÄ de finns risk för stora gÀ...

6 Jul 2008

Vi Tog en liten tripp hela familjen ner till Än hemma hos svÀrförÀldrarna, mest för att inviga den nyinköpta videokameran :) Resultatet blev de tvÄ första avsnitten i vÄr egenproducerade fiskefilms...

7-13 Jul 2008

Äntligen den Ă„rliga Norgeturen, som man vĂ€ntat och planerat pĂ„ sedan den förra tog slut. Det Ă€r bara att hoppas att det blir bra vĂ€der sĂ„ inte veckan blĂ„ser bort och man fĂ„r tillbringa den mesta tiden...

Dags för den Ärliga fisketrippen till ostervattnet =) har införskaffat en minn kota elmotor för att anvÀnda pÄ flotten som byggdes dÀr ifjol sÄ vi fÄr se hur det gÄr att fiska frÄn den! Blir vÀl förut...

8 Jul 2008

Suget var stort efter jobbet och efter helgens framgÄngar sÄ kÀnndes de bra att fara ut igen! Vi fiskade av de vanliga stÀllena, jagade lite efter abborre men ingen som ville vara med. SÄ vi bestÀmmde...

10 Jul 2008

KÀnde för att flugfiska i morse klockan sex av nÄn anledning. SÄ jag Äkte till en fin plats som heter helsinggrubba i nÀrheten. Jag knöt fast en torrfluga och tio minuter senare sÄ hade jag en fÄtt ...

En fisketur till Kornsjö för att locka gÀddor till hugg pÄ djupet. 11-14 meters djup testades och vi fick ett tiotal gÀddor varav tvÄ som vÀgde 2.6 kg och resten var mindre. Det nappade bra men alla l...

Åkte ut till Vikbotten med en kompis för att fiska frĂ„n land en stund ikvĂ€ll. Det blev ingen fisk för nĂ„gon av oss, jag hade ett hugg pĂ„ en Blue Fox Buzzer och han hade nĂ„gra hugg pĂ„ en 4Play, men tyv...

10 Jul 2008

Idag blev de vÀldigt sent eftersom att jag försov mig :-S men vi startade med att fara till VÀstersjön för jag hade misstankar om att jag förlagt min vÄg dÀr mitt i all uppstÄndelse runt min 8,4 kg gÀ...

13 Jul 2008

Ännu en tur till DombĂ€cksmarkssjön idag och jag var mĂ€ktigt trött och bakfull sen igĂ„r och de visade sig pĂ„ mitt resultat. Började med att dra lite abborre och de gick sĂ„dĂ€r, mycket borre men ingen av...

Blev en tur till SaluÄn ikvÀll för lite fiske efter bÀcköring, har inte varit dÀr förut sÄ jag var tvungen att ringa Martin Huuhka för vÀgbeskrivning, men körde ju likförbannat fel o hamnade vid en an...

16 Jul 2008

Ànligen blir av!! ska försöka lura nÄ stora i fröstdal!!! jag o ken hÀ sett fram i mot d hÀr lÀnge!!sticker vi halv tre tiden!!sen fÄr tiden utvisa hemkomst !!!!bilder kommer sen!!

17 Jul 2008

En nappande trollinggÀdda ganska omgÄende, men den lossnade.. Sen blev det en kilos-gÀdda nÀsta trollingrunda. Vi testade lite jerk, och spinnare för att fÄnga nÄn abborre. Totalt 4 gÀddor och en mini...

18 Jul 2008

Philip hade hunnit med en fisketur redan innan jag gav mig in i leken och fÄtt sig 11-12 gÀddor med toppvikt runt 3 kg innan jag anlÀnde. sÄ gav vi oss ut och de va riktigt ovant att fiska i skallören...

19 Jul 2008

Idag var de ett riktigt pÄ drag i DombÀcksmarkssjön och vi var 5 stycken i 2 bÄtar som var ut för att först och frÀmst fiska och sedan bli lite fulla. I bÄt nr 1 var det jag, Jens Lundqvist och Martin...

21 Jul 2008

Eftermiddagstur fram till 23.00 i regnet, endast tvÄ GÀddor men god grillkorv och god öl + ett glatt sÀllskap dÄ har man trevligt i alla fall. 1 kg + och 8 hg vÀgde GÀddorna sÄ inte mycket för vÀrlden...

23 Jul 2008

Den Ärliga fisketÀvlingen gÄr av stapeln pÄ Onsdag dÀr vi har delat upp oss i tvÄ bÄtar för att fÄnga sÄ tung fisk och sÄ mÄnga som möjligt av de olika fisktyperna gÀdda, abborre och eventuellt mört.....

Åkte ut pĂ„ en trollingrunda med en kompis ikvĂ€ll. VĂ€dret var halvklart, det var ca 20 grader varmt och blĂ„ste en del till en början, sĂ„ de yttre förutsĂ€ttningarna var skapliga. Men detta till trots bl...

25 Jul 2008

Jag och Jeppe blev vĂ€ldigt sugna pĂ„ att fiska lite Öring sĂ„ vi drog oss ivĂ€g till omrĂ„det runt Brattmyrliden dĂ€r Farsan och nĂ„gra polare till honom tog 19 öringar förra helgen. Vi börrjade i NorrtjĂ€rn...

26 Jul 2008

d blev en snabbtur till Än idag!! resultatet va inte sÄ imponerande!!! ca 8 abborra fick jag upp den största va pÄ ca 3hg ken och emil fick vÀl ungefÀr samma utdelning!!!sÄ Än fÄr hamna lite Ät sidan ...

Sista turen i Kornsjö innan bÄten tas upp för reparation och anvÀndning till nya bravader. Var ute sjÀlv i 4 timmar och fick 5 gÀddor, största pÄ 1.8 kg som var vÀldigt fet över buken..

27 Jul 2008

Idag inriktade vi oss pÄ Harr eftersom att jag aldrig tagit mig nÄgon! SÄ vi slet med oss flugspöna till GideÄÀlven och viftade pÄ. TyvÀr sÄ hade de blive ganska hÄrt igÄr sÄ jag var inte i toppform. ...

Mattias bjöd med mig pÄ en efterm./kvÀlls tur ut pÄ Kornsjö, vi tog sju GÀddor och tappade nÄgra till. Men tyvÀrr sÄ var det ingen av storlek, mellan 3 hg och 1.5 kg ungefÀr ( de flesta runt 1 - 1.5 k...

28 Jul 2008

Jag och Elin Thelin var ute efter gÀdda pÄ Kornsjösjön. Vi körde trolling och spinn om vart annat, och det resulterade till slut i 5 gÀddor och en abborre. Vi hittade Àven en mystisk kabel i vattnet p...

29 Jul 2008

i morgon bÀr d av tidigt!! fröstal ligger i fokus!!!kl 05:30 rÀknas vi vara i bÄten!! turen komma vara till ca 15:30.nu ska dom upp!! d stora randiga !!! sÀkert ett par grader varmare sen sist!! kan ...

30 Jul 2008

HÀlsar pÄ svÀrmor och provar lyckan i Än efter en eller annan firre! Det blev inga firrar.

Åkte ut och trollade pĂ„ VeckefjĂ€rden med en kompis, och resultatet blev varsin gĂ€dda. Först en pĂ„ 3,5 kg för mig, tagen pĂ„ en Killerkopia i Orange Tiger-fĂ€rg, och sedan en pĂ„ 5-6 kg för honom tagen pĂ„...