Fisketurer 2008 - Oktober

2 Oct 2008

Skulle bli en otroligt bra fiskedag.. Nu blir det tyvÀrr arbete istÀllet. Men kommer jag bara hem innan 16.00 sÄ blir det en svÀng ÀndÄ.

3-5 Oct 2008

TÀnker hÄrdfiska i 3 dagar. Blir bÄde hav och sjöfiske. Imorgon kan ni se mig trollingfiska pÄ VeckefjÀrden och Lördag och söndag fÄr vi se om jag fortsÀtter med det eller var jag fiskar. Dag 1: Tr...

3 Oct 2008

Tillbaka till Emsen idag för att jaga lite mer gös! De va sÄ kul sist sÄ förhoppningarna var höga! Men tyvÀr sÄ började det trögt och det tog nÀstan 2 timmar innan första hugget som dÄ slÀppte direkt....

4 Oct 2008

Åkte till dombĂ€cksmarksjön. fick tvĂ„ gĂ€ddor. smĂ„. en pĂ„ 1 kg och annan pĂ„ ca 2,5.

5 Oct 2008

Blev Ànnu en tur till Emsen idag dÄ de som har bÄtar att hyra ut i den andra sjön jag var intresserad av redan dragit upp bÄtarna för vintern.. vilken idioti.. Men men, de ha ju gÄtt bra förut sÄ vi p...

8 Oct 2008

Tog en snabb tur till skolans put-&-take sjö idag med de vanliga gÀnget, jag, daniel och "The Germans". Gick vÀll inte som vi hade hoppats. Röd var fÀrgen för idag mÀrkte jag dÄ jag pÄ första kastet...

10 Oct 2008

Jag stiftade bekantskap med Johan och drog en tur till VeckefjÀrden för att fiska gÀdda. Det var vÀldigt dimmigt denna morgon sÄ vi hade stor hjÀlp av GPS:en, men tÀckningen slutade vid SjÀlevads kyrk...

11-12 Oct 2008

Tar en tur upp till Önskasjön för att ta de stora! lĂ€mnar nĂ„gra kvar till er andra!

11 Oct 2008

Började bÀttre Àn senast och de var varmare idag, men de spelade föga roll. Vi var 4 st ute idag och slutresultatet blev en gös pÄ 2,38 kg och en gÀdda för anders, en gÀdda för Daniel och en gÀdda för...

12 Oct 2008

Det var en hel vecka sedan jag fiskade senast sĂ„ jag tĂ€nkte att det var dags nu. ville Ă€ven bidra med nĂ„t till tĂ€vlingen. Åkte i morse till helsinggrubba (husĂ„n) med flugspöet i handen sĂ„ gick jag n...

14 Oct 2008

Hade bra fiske idag.. Vi fick 2 över 8. HÄkans pÄ 104 cm med en vikt pÄ 8,34 kilo och min pÄ 103 cm och 9,46 kilo. Den var riktigt fet och hade ett midjemÄtt pÄ 51 cm.. :D

15-16 Oct 2008

Garderar med 2 dar till om man nu skulle bli utan frÄn helgen, vilket inte Àr troligt! He he. ;) MÄste vinterrusta & sÀtta ett tak över husvagnen oxÄ! Suck!

15 Oct 2008

Jag och Jens gav oss pÄ lite Àdelfiske idag som uppvÀrmning för kommande gÀddfiske den hÀr veckan sÄ vi for till Mjösjöarna! Och tack och lov sÄ drödje det inte sÄ vÀrst lÀnge förÀn jag landade en bla...

18 Oct 2008

PÄ lördag bÀr d av för grovt abborfiske igen!! Avresa ca 07:15 frÄn MandolinvÀgen!! Ska erkÀnna att jag inte fiskat abborre sÄ hÀr sent pÄ Äret pÄ öppet vatten. Men d ska bli en kul upplevelse!! Sen h...

Testade en ny sjö idag, jag och Jens. De blev en snabb tur pÄ grund av hockeyn och min morgonvana. Gick rÀtt bra ÀndÄ med tanke pÄ hur lÀnge vi var ute. Jens började hÄrt med en Abborre pÄ 1070 g som ...

19 Oct 2008

Äker ut vid niosnÄret, hoppas kunna utmana i tÀvlingen.....NÄn annan som Àr sugen? Ring mig isf sÄ löser vi det, bara trevligt med sÀllskap.. En hÀrlig dag pÄ fjÀrŽn, dock med fel vind och lite för...

Jag gick ner och kastade frÄn land efter gÀdda och en eller annan abborre, men det enda jag fick var och löv och grenar pÄ kroken! Provade spinnare, wobbler och vassdrag. Har fÄtt lÄna en bÄt i Kor...

20 Oct 2008

ÄNTLIGEN! Åker ut frĂ„n kl 07.00. NĂ„n som vill följa med? Det blev en tur pĂ„ egen hand. LĂ„nade en bĂ„t och upptĂ€ckte ganska snart att motorn inte gick att hĂ€nga över akterspegeln, lite för brett för ...

21 Oct 2008

Jag och Thelin försöker vara ute kl 07:30 för att ta dom stora höstgÀddorna! Dagen till Àra har vi Àven en ny motor att testa :) StÀller vÀckaren pÄ 06:45 sÄ jag hinner göra fika, för jag lÀr ju inte ...

22 Oct 2008

Antagligen den sista turen till Kornsjö för Äret. Vi Äkte ut strax efter 15:00 och möttes av nordvÀstlig vind och strÄlande soligt vÀder.. Inför turen hade vi varit pÄ FjÀllrÀven och köpt in 5 nya wob...

24 Oct 2008

Vatten: Deje Forsen - OmrÄde: Forshaga
IkvÀll bestÀmmde vi oss för lite Lak fiske i Deje forsen sÄ jag och 5 till begav oss ut vid 20:00 med lagoma förhoppningar. Det var trögt och mörkt men som tu...

25-26 Oct 2008

Blir tvÄ dagars fiske med inriktning pÄ storgÀddan... Kan sammanfatta fisket med följande fiskar, 108, 97, 95 ,92 + en hel massa mindre gÀddor. Det var hÄkan som tog 108an och den vÀgde tyvÀrr inte...

25 Oct 2008

Blev en snabb tur till emsen idag dÄ alla som skulle fara hade haft en ordentlig fest igÄr sÄ kom vi ivÀg rÀtt sent. inge vidare fiske heller, bara jag som fick fisk och de va 2 gÀddor runt 7-8 hg.

26 Oct 2008

Började fisketuren sjÀlv imorse, det han bli en gÀdda pÄ strax under 5kg innan Erik anslöt och drog ner vikten pÄ resterande fÄngst:-) slutfacit blev 4 gÀddor mellan 0,8- 4,89kg. Extremt högt vatten v...

28 Oct 2008

Tog mig selv til at tage yt och fiska i dag bestemte mig for at stĂ„ langs land. ved Åmynnet omking kl 14:00 fik en gĂŠdde efter de fĂžrste 20 minuter, men inden jag kunne fĂ„ nĂ€ttet til den sprang den a...

Idag hade vi fiskemetodik pÄ schemat, inriktat pÄ trolling. sÄ vi begav oss till VÀnern för att trolla lite! :-D De var ganska friska vindar och pÄ vÀg ut med bÄten sÄ fick ja en slÀng av sjösjukan me...

29 Oct 2008

Hoppas pÄ en inte allt för blÄsig dag pÄ sjön/fjÀrden... Simon, Mats och jag siktar pÄ Gösen... Äterkommer med resutat i över morgon!!!

31 Oct 2008

Åkte ut för Ă€nnu ett gĂ€ddfiskepass. Kom ivĂ€g rĂ€tt sent och började fiska runt 12.00. BlĂ„ste och var rĂ€tt kallt. 2,1-2,4 grader visade tempen i vattnet. Gav upp kl 15.20 dĂ„ batteriet började bli svagt....