Fisketurer 2011 - Juli

1 Jul 2011

Vi blir 5 st som Äker och försöker lura upp nÄgra bÄgar och kanske nÄn öring. BÄde Flugspön, metmask och spinnare Äker med vilket gör att vi har ett brett sortiment av beten sÄ vi tror stenhÄrt pÄ res...

2 Jul 2011 | ÅBARN!

Abborrfiske för hela slanten! Testade den nya syrepumpen med tvÄ hastigheter, som drivs av 12V frÄn bilbatteri - funkade utmÀrkt! Har hittat en guldgruva för agnfisk och vi fick upp 30-40 st innan vi ...

3 Jul 2011 | GĂ€dd och abborrfiske i stugan

4 smÄ fiskesugna krabater ska vi tillsammans ge oss ut och försöka fÄ tillbaka sjÀlvförtroendet efter 2 misslyckade turer, utöver mig och Mattias har vi Àven den lojala Johan StrömbÀck och gÀngets roo...

3-10 Jul 2011 | Hemliga sjön

Nu Àr det inte NorrtjÀrnsjön vi ska till men nÄgot mÄste man ju klicka in, vi blir 4 tappra krigare som pallrar oss ivÀg under kvÀllen, det blir jag och min lojala fiskarfrÀnde Mattias Aspfors, Rookie...

5-9 Jul 2011 | Geirangerfjorden

Tar en liten minisemester med sambon och hennes förÀldrar till det otroligt vackra Geiranger som ligger efter trollstigen. Blir vÀl inte fullsatsning pÄ fiske utan mest turistande , men dom lite "lÀ...

5 Jul 2011 | Abborre och gÀdda

Valde trolling efter gÀdda pÄ vÀg bort till hot spot för agnfisk, Jimmy fick en gÀdda pÄ 3.2 kg med sin orange/svart-randiga (giftig fÀrg för Kornsjö det). Vi fick upp bra med agnfisk (löja, mört, smÄ...

5-6 Jul 2011 | Braxenmete

Fick 4 Braxar med en pÄ 1450g i topp, den var dock riktigt lÄng!

6 Jul 2011

En seg dag i Fröstdalsjön som dock gav en abborre pÄ kilot, men det var dom större vi var ute efter!

6 Jul 2011 | Sen flugfiskepremiÀr i TvÀrÄn

Jag tog en kvĂ€llstur igĂ„r till den vackra men tĂ€mligen snĂ„rigt belĂ€gna TvĂ€rĂ„n nĂ„gon mil frĂ„n VĂ€nnĂ€s. Ån rekomenderas varmt för flugfiskare som vill putsa pĂ„ sin torrflugeteknik. Under en och samma kvĂ€...

7 Jul 2011 | Hooked on a feeling!

Ut pÄ trolling efter gÀdda! Jimmy började dagen med att fastna i en stock med sin Westin jÀtte och efter mÄnga ryck dra fick han Äter upp sin wobbler, men pÄ kroken satt en wobbler till, en liten west...

9 Jul 2011 | Pike Challange Gissjön Edition

DÄ var det dax att mÀta krafterna mot varandra igen :) I Är Àr det Gissjön (GideÀlven) som gÀller , det blir 10-15 lag som stÀller upp. Jag Àr regerande mÀstare i klassen lÀngst gÀdda sÄ det gÀller ...

9-10 Jul 2011 | Gös!

Thelin fick 3 gösar pÄ raken nÀstan direkt dÄ vi kastat ut, största pÄ 1.47 kg / 57 cm. Jag fick en gös pÄ ca 5 hg, Maria fick en gös pÄ ca 9 hg och Johan blev utan! Jag fick en bonusfisk i form av en...

9 Jul 2011 | Abborrfiske!

Jag, trassel och abbarn gav oss ut pÄ abborrmete i Svedje för att se om vi kunde fÄ nÄgon bÀttre borre! Vi startade tidigt med uppvaknande 04.30 för att packa klart grejorna och komma ivÀg i tid dÄ vi...

10-13 Jul 2011 | Norgeresa 2011

Dags Äter för den Ärliga turen till Ostervattnet och kampen med fjÀllöringen pÄ ultralÀtt. Har lÀngtat sÄ efter denna plats som alltid ger en ro i sjÀlen, eller som vÄrt norska favoritband Bjelleklang...

10 Jul - 13 Aug 2011 | VÀsterbotten/jÀmtland juli-augusti

Var uppe i fjÀllen vid 3 tillfÀllen under semestern. Vi tillbringade ungefÀr lika mycket tid i VÀsterbotten som i JÀmtland. Blev inte lika mycket fiskat som vanligt dÄ vi istÀllet utforskade lite n...

13-15 Jul 2011 | Ombytta roller, pÄ jakt efter öring och röding!

Nu Àr det Jimmy som tar över kaptensrollen för att guida till öring (naturl.) och röding (naturl.) i TÀrnabys vildmark. Jag och Thelin kommer att gÄ ner 10 kilo (i blodmÀngd, om inte annat) genom de g...

13-15 Jul 2011 | Fiske i flatanger 2011

Vi tÀnkte som sagt ge oss i kast med Havsfiske i Norge. Min far var ute i flatanger i fjol och bodde pÄ ett stÀlle som heter Zanzibar Inn(http://www.zanzibarinn.no/) bara namnet pÄ motellet gör ju en ...

16-17 Jul 2011 | Första titten pĂ„ ÖgeltjĂ€rn

Herr ÅsfjĂ€ll och jag hade fĂ„tt goda tips och rykten om fina rudor som fĂ„ngats i ÖgeltjĂ€rn och nu nĂ€r vi bĂ„da hade införskaffat oss rĂ€tten att köra bil bestĂ€mde vi oss att fara dit och testa. Första da...

18 Jul 2011 | Ett fiskepass efter Ruda.

Efter att ha haft ett lyckat fiske i ÖgeltjĂ€rnen sĂ„ var förvĂ€ntningarna höga nĂ€r jag vandrade pĂ„ stigen dit upp. Jag hann knappt lĂ€gga ut innan det nappade. Efter ett rejĂ€lt mothugg sĂ„ hade jag en fin...

19 Jul 2011 | Mattias revansch pÄ öringen

Mattias Ă€r bitter över att ha missat en större Öring förra gĂ„ngen han var i RĂ€nnarsjön, för att putsa till hans sjĂ€lvförtroende sĂ„ Ă„ker vi dit Ă€nnu en gĂ„ng för att an ska kunna fĂ„ revansch pĂ„ Öringen,...

21-28 Jul 2011 | Aldersund Norge

Äntligen dags igen! Oj vad 51 veckor kan gĂ„ sakta men nu Ă€r det dags. Detta blir nu fjĂ€rde turen till Norges salta vatten och förvĂ€ntningarna Ă€r förstĂ„s höga, men vis av den lilla erfarenhet man har s...

27 Jul 2011 | JulikvÀll med rudamete

Efter att ha fĂ„tt professionell inskolning i rudametets Ă€dla konst av Thomas Bylund och optimerat utrustningen efter de första taffliga försöken var det dags för ytterligare ett pass vid ÖgeltjĂ€rnen. ...

28-30 Jul 2011 | Tour de Wish lake

HallelĂ„ fishlovers!!! Gör en tripp med mina kusiner Mikael & Tobias till kĂ€ra Önskasjön. Rapport kommer! Rapporten blir följande; Fantastiskt vĂ€der, för bra för fiske men bra för ölintag & bad. L...

28 Jul 2011 | Rudan med stort " R"!

Efter ett fiske med Mikael Sellin och hans kompis Lars som slutade med en fin Ruda pÄ 1220 gram sÄ blev suget efter kilosrudan allt större. Dagen efter (den 28:e) sÄ hÀnde det Àntligen. Efter att ha h...

29-30 Jul 2011 | Laxfiske i SollefteÄ

Efter att tidigare i veckan ha varit upp till SollefteÄ och kÀnt av vattnet lite sÄ fick vi blodad tand, dÄ utrustningen var lÄnad har nu helt nya grejer bestÀllts och allt hinner komma lagom till slu...

29-31 Jul 2011 | Kongerike Norge.

Lenaelva Àr planerad minst en av dagarna. Resten av mina tre veckor i Norge Àr inte bestÀmd Ànnu, sÄ de ÄterstÄr att se. Kan bli intressant. Hade