30 Mar 2010

Skrivet av Fiskare #1055.

Vatten: hattsjö-röjdtjärn+ långtjärn - Område: Hattsjö + yttre lemesjö
Blev en fisketur till Hattsjö-röjdtjärn i tisdags. Tog skotern på släpet och brände upp . Är vildöring där, har fått en del på sommaren, dock ingen större än 3 hg men jättefin fisk ändå. Började tungt, en timmes fiske och inte ett hugg. Testade med blänke och med hemmagjord mormyschka men ingen effekt. Vi tog skotern och körde genom skogen till Långtjärn i yttre-lemesjö fiskevårdsområde. Vet att det går riktigt stor fisk där men har inte lyckats kroka någon sommartid men sett mycket fisk. Efter ca 30 min fiske fick jag något fint på kroken som tyvärr slet sig. Kändes riktigt bra. Vi nötte på en timme till utan hugg och bestämda oss för att byta plats och grilla lite. Kompisen började göra upp eld och jag hann inte mer än att börja rycka lite så nöp en halvkilos röding på. Fiskade sedan en timme till utan framgång. Vi åkte tillbaka till den hattsjö-röjdtjärn och då var det piggare. Vi fick upp 5 st små öringar på en halvtimme. Sedan gjorde vi kväll. Detta var premiärturen för två småbarnspappor och lite blodad tand fick vi och drog upp till djupsjösön i gottne på lördagen. Där fiskade vi hela dagen men det enda vi fick upp var 6 st abborrar. Tappade något stort som rätade ut kroken. Det var det närmsta ädelfisk vi kom. Får se om det blir några fler turer innan isen försvinner. Hoppas det :)

Bilder
Lämna en kommentar
För att lämna en kommentar måste du först logga in
Inlägg
Bli den första att lämna en kommentar!