Var ut en sväng och fiskade Lake. Fick 7-8 stycken, den största på 2.7 kg (PB), men jag hade på en ännu större som släppte vid hålet. Det var förövrigt jävligt mycket vatten på ise... Läs mer »
Var ut en sväng och fiskade Lake. Fick 7-8 stycken, den största på 2.7 kg (PB), men jag hade på en ännu större som släppte vid hålet. Det var förövrigt jävligt mycket vatten på isen.
De sista dagarna innan nyår hade jag och Isak planerat in en fyradagars gäddsatsning i fyra olika ofiskade vatten i hopp om att kunna nypa en tia innan det nya året. Efter noggranna kartstudier och teorier så bestämde vi oss tillslut för några vatten som verkade intressanta och som vi tyckte borde kunna hålla stor fisk. Den första dagen började oförskämt bra med en fin medelvikt på gäddorna. Jag tror att vi landade drygt 15 gäddor där närmare hälften var över 5 kg, och Isak hade äran att få bända upp dagens största fisk. I mothugget och sekunderna efteråt såg vi tecken på större fisk men vågade inte riktigt hoppas på det, men visst var det en bättre fisk som tagit hans mört fiskad längs botten på ganska djupt vatten. Fisken vägde 10,46 kg och mätte 111 cm och var välkonditionerad med stabbig nacke och grymt fin med vacker teckning och härligt röda fenor. Det var kul att få en sådan fisk ... Läs mer »
Årets Adventsfiske på förhoppningsvis öppna Vågsfjärden, Nordingrå blir nu på lördag. Tredje gången gillt så detta får väl räknas in som en tradition nu. Efterföljande samt mycket behövlig bastu med tillhörande mat & dryck står på menyn. Mer kommer....
Skitfiske på er!
Ismetespremiär i dagarna två!
2013-11-23 t.om 2013-11-24 | user1245
I helgen blir det ismetespremiär med Ludde och Isak där vi hoppas på att dra något stort från den snöfria kärnisen!

Första dagen resulterade i 23 fäll, grymt bra fiske! Dock in... Läs mer »

Första dagen resulterade i 23 fäll, grymt bra fiske! Dock ingen stor men största på 105 cm och de flesta mellan 4-5 kg.

Idag söndag hade vi återigen ett bra fiske! Denna gång ett annat ställe men med dålig kondition på de största. De fyra största var 2 x 100 cm, 111 cm och 114,5 cm! Bilder kommer imorrn. Nya tag till veckan då vi siktar på en tia från första isen :)
Efter flera bomturer och få fångster var det äntligen dags för en ordentlig satsning.

Adam som spelade match i Kiruna under lördagskvällen reste närmare 85 mil nonstop för den här turen, 5:00 lämnade vi ett kolsvart köpmanholmen och styrde kosan mot Sollefteå. Väl på plats så satte vi upp grejerna men det var lugnare än vanligt, inte en harren var och nafsade på våra räkor. Adam hade aktivitet på sina spön till och från de första timmarna, däremot var det heldött på mina 2 spön.

Tyvärr blev Adam utan fisk den här resan trots ett flertal rejäla pling på hans spön ville inte fisken fastna på kroken, jag hade däremot lite större lycka.

Redan när vi satte upp grejerna så var det upp flera fiskar och visade sig, i flera fall mindre än en meter från land, en fisk syntes klart och tydligt flera gånger i vattnet bara utanför fötterna på oss där vi satt och drog historier för varandra.
... Läs mer »
Havsgädda
2013-11-04 | kirefors
Trolling från 11 till 14.00, inte en fisk, inte ett hugg.
Var ute 2 timmar på lite trolling, tillsammans med de två yngsta systersönerna (7 och 9 år). De fick tillsammans 6 fiskar (tyngsta 1.76 kg) och det kommer en film på det under morgondagen. Kul med yngre talanger i båten ;)
I morgon drar jag och Thelin till vårt hemmavatten. Förväntningarna är låga, men det vore kul om en 5-kilos fick komma över relingen ;)

Vi fiskade från 09.00 till 13:00 och fick... Läs mer »

Vi fiskade från 09.00 till 13:00 och fick 34 gäddor, varav 33 st under 1.9 kg. Störst och sist för dagen blev en gädda på 4.45 kg.
Monster Malar i Ebro
2013-10-21 t.om 2013-10-26 | user1057
Äntligen fick jag chansen att åka på en resa som jag drömt om i många många år. En resa till Floden Ebro för att fiska mal.
Med mig fick jag min kompis Mikael Lehrstrand och inn... Läs mer »
Med mig fick jag min kompis Mikael Lehrstrand och innan resan visste vi inte vad vi kunde förvänta oss. En sak som dock är säker är att vi inte ens i vår vildaste fantasi kunnat förutspå vad som väntade oss.

Vi fick dock ganska snabbt inse att vårat mål på malar runt 30 kg var att lägga ribban väldigt lågt. Väl framme på platsen tog vi en titt på utrustningen vi skulle komma att använda och vi sken upp som solar när vi såg custom byggda spön byggda för att klara obeskrivligt stor fisk med Penn rullar fullmatade med närmast rep liknande tjocklek på lina, sylvassa krokar i storlek XXL med 15 centimeters hår betade med 4 st 22 millimeters Halibut pellets .Allt detta nerhammrade i marken med tjocka armeringsjärn och på de custombyggda Standup spöhållare med vibra... Läs mer »
Efter regn kommer solsken
2013-10-26 t.om 2013-10-27 | user1245
I helgen har jag och Ludde flötestrollat efter gädda i både regn och solsken. Igår under dagen med sämre väder (bättre gäddväder) fick vi mycket fisk men ingen stor, men idag klev det på en finare madam efter en dag med riktigt trögt fiske!

Trögt
2013-10-27 | kirefors
Hoppades på att få kontakt med en eller annan 5-kilos-fisk, men endast en stackars liten 2-kilos gädda högg/fastnade på kroken under 4 timmars fiske.
Gäddfiske
2013-10-28 | kirefors
Sydliga vindar, 10 plusgrader, ömsom molnigt och soligt. Kan bli en intressant fiskedag :) Trögt fiske även idag, med alldeles för många bottennapp och för mycket småfisk.
nu på lördag så går jag ut på vänern med Henrik lindgren och Stefan källan källström från rapala pro guide på kristinehamns klubb mästerskap i trolling ! bytet är lax och öring! hoppas att TEAM rapala pro guide står som segrare på kvällen och att vi inte blir inne blåsta! sen på söndag så drar jag och henrik vidare mot klubb mästerskapen i nora! och där är det gädda som gäller! kommer bli en rolig helg och hoppas på det bästa!

Vi tog andra platsen i tävlingen tack vare min öring! det var blåsigt som bara den och höga vågor! 10-13 sekundmeter på vänern! men hade en grymt rolig dag på vattnet! i morgon är det nästa tävling! får se vad det ger!!!!
i morse var det kalt som fan! men bara att skarapa rutan och gilla läget! vart en hel del fiskar för mig och erik och björn sjödin! men inget av storlek! största 3.1! det jag kan säga är att rapala s nya som kommer nästa år är grym! scatter,n! den är underbar och har altid en i vattnet!!!! GRYM!
Var ute från 11:30 - 16:00 i minst sagt ohumant blåsväder. Napp nästan direkt och så skulle det fortsätta mest hela dagen. De flesta fiskar vägde 1-2 kilo, förutom de två största som Linda fångade, som även gav henne höjning av personbästa två gånger om.. 3.6 och 3.9 kg!
« 1 2 3 4 5 6 7 8 ... 21 22 »